Heb je internationale ambities voor jouw website, dan is internationale SEO de sleutel tot jouw succes. Ontdek in dit artikel hoe je dit praktisch aanpakt....
Lees meerHoe je de impact van branding campagnes precies meet? Daarover vertellen we je alles in dit artikel....
Lees meerIn dit artikel ontdek je de 3 verrassende manieren waarop je beter communiceert met je doelgroep. Stap uit je comfort zone en lees hoe je jouw klant, sales- en marketingafdeling echt verder helpt....
Lees meerBijzonder nieuws! Netprofiler heeft de 1e positie bereikt in de Emerce 100! In de categorie ‘Digital marketingbureaus groot’ scoort het bureau de 1e plek met 5,5 sterren....
Lees meerKun je goede teksten schrijven met AI? In dit blog duiken wij dieper in de voordelen van ChatGPT en geven we je advies over het optimale gebruik. ...
Lees meerCookiesless adverteren kun je als een uitdaging zien, maar wij zien het als een kans. In dit blog lees je hoe je adverteren zonder cookies aanpakt en we geven vier manieren waarop je alsnog jouw doelgroep bereikt en beweegt. ...
Lees meerJe moet aan veel dingen denken bij het inrichten van je Marketplaces als Amazon en Bol.com. Het cliché “een goede voorbereiding is het halve werk” gaat hier vaak op. In deze blog geven we 5 tips die je helpen de juiste aanloop te nemen naar een soepele Marketplaces inrichting. ...
Lees meerTijdens de Dutch Search Awards op 2 december ontving Netprofiler goud in de categorie Beste Lokale PPC Campagne. Deze campagne bouwden we samen met New York Pizza op en was zelfs genomineerd voor De Grote Prijs. Ook in de categorie Beste Gebruik van Marketplaces vielen we in de prijzen. Lees snel verder....
Lees meerDe reclamewereld kent een lange geschiedenis, echter kennen we online marketing in zijn huidige vorm nog niet zo heel lang. Hoewel de veranderingen binnen online marketing op verschillende vlakken elkaar in rap tempo opvolgen, zijn er ook veel zaken die juist heel langzaam lijken te veranderen. Wat mag je tegenwoordig van een online marketingbureau verwachten? Volgens ons in ieder geval de volgende 5 zaken. ...
Lees meerJe wilt met je advertentie gezien worden op een platform die matcht met jouw boodschap en je wilt ver weg blijven van websites met schadelijke content. Hoe zorg je dat jouw merk veilig is? Lees in dit blog alles over brand safety en brand suitabilty en ga zelf aan de slag. ...
Lees meerJe kunt als ondernemer of marketeer nog zoveel kennis hebben over marketing, maar zonder dat je je klant echt goed kent zal je resultaat achterblijven. Maar hoe krijg je dan inzicht in je potentiële klant? Hoe kom je erachter wat hun doelen, verlangens, verwachtingen, angsten en pijnpunten zijn? En hoe kan jij er goed op inspelen? Dit soort vragen beantwoord je door een buyer persona op te stellen. ...
Lees meerWe zien het vaak terug: SEO-content dat een grote focus heeft op keyword optimalisatie. Of juist niet, omdat het niet past bij hun merk. Hoe ga je daar mee om? Hoe werk je aan je brand én zorg je dat je pagina's geoptimaliseerd zijn voor SEO? Hoe je Branding en SEO combineert, leggen we je uit in dit blog. ...
Lees meerHaal alles uit je Amazon Marketplace met een full-funnel advertising strategie. Amazon DSP maakt het mogelijk om op merk- en productniveau te adverteren binnen en buiten je Amazon winkel. Target slimmer, spreek nog meer mensen aan en optimaliseer jouw Amazon strategie voor de hele sales funnel. Hoe je dat doet, lees je hier. ...
Lees meerSeizoensgebonden marketing is een krachtige manier om nieuwe doelgroepen aan te spreken en te binden aan je merk. In dit blog leggen we je uit hoe Seasonal Marketing werkt, hoe jij het toepast in je marketingactiviteiten en waar je allemaal aan moet denken. ...
Lees meerResponsive Search Ads zijn belangrijker dan ooit in het digitale landschap van de SEA consultant. Sinds 30 juni is het niet meer mogelijk om Expanded Tekst Ads (ETAs) aan te maken of aan te passen. Ondanks de grote weerstand tegenover RSAs, kunnen deze toch goede prestaties leveren. Hoe? Wij geven jou 5 tips waar je direct mee aan de slag kan....
Lees meerReddit heeft in Nederland meer dan 350.000 dagelijkse gebruikers. Een interessant platform om op te adverteren dus. Is dat ook wat voor jou en met welke zaken moet je rekening houden?...
Lees meerVoor leadgeneratie is een download een super geschikte tool. Daarom zie je ze veel op websites en in advertenties. Maar een goede download die vaak gedownload zal worden, is nog niet zo makkelijk te maken. Om je te helpen met een sterke start delen wij de 3 basisprincipes voor een interessante download....
Lees meerDe populariteit van podcasts is de afgelopen jaren sterk toegenomen. Podcast advertising blijkt goed voor het creëren van interesse, likability en aankoopintentie bij luisteraars. Benieuwd welke mogelijkheden het biedt voor adverteerders? Natasja Braam legt het uit in deze blog....
Lees meerSemji is een AI-tool die real-time verbeteringen voorstelt voor je SEO-tekst. Hiermee werk je sneller en efficiënter SEO-teksten uit. Netprofiler is het eerste online marketingbureau in Nederland dat een licentie heeft. Vanaf nu kunnen we nog sneller samen met opdrachtgevers sterke SEO-teksten schrijven. ...
Lees meerIn dit whitepaper beantwoorden we de vraag: hoe creëer je een krachtig samenspel tussen performance en creativiteit? Aan de hand van een aantal interessante cases laten we zien dat performance marketing zeer goed kunt combineren met creatieve branding. Zo haal je alles uit je budgetten en optimaliseer je jouw awareness-strategie. ...
Lees meerEmail- en marketing automation specialist PI marketing uit Den Bosch kiest om verder te gaan als onderdeel van LevelUp Group, waar Netprofiler toe behoort. Hiermee zetten we opnieuw een grote stap voorwaarts om opdrachtgevers te helpen met het versnellen van digitale groei op basis van onze 6-driver aanpak....
Lees meerMet een always-on aanpak werk je aan een onmisbaar onderdeel van je bedrijf: zichtbaarheid. Hier lees je waarom je vandaag wil beginnen met always-on marketing....
Lees meerMet de komst van C2B breidt LevelUp Group haar dienstverlening uit met creatie en concepting. Lees hier wat dit voor jou betekent. ...
Lees meerBen je benieuwd naar hoe het TikTok-algoritme in 2022 precies werkt en tips hoe jij je concurrenten kan verslaan op TikTok? Lees dan snel verder. ...
Lees meerYouTube mag eigenlijk niet ontbreken in jouw onlinestrategie. In dit artikel leggen we je uit hoe je jouw organische vindbaarheid kan verhogen door middel van YouTube....
Lees meerJe hebt vast gemerkt dat het lastig is om campagne-experimenten op te zetten voor geautomatiseerde campagnes, advertentiegroepen, advertenties en zoekwoorden. Google maakt het ons niet makkelijk, daarom hebben wij voor jou in detail uitgewerkt hoe je een campagne-experiment opzet....
Lees meerDe grote Marketplaces domineren het zoekresultaat op Google en kunnen zich hogere biedingen veroorloven; mede omdat consumenten goed converteren. Toch is Google de plek waar verkoop via eigen kanalen wordt bevorderd. Hoe ga je hier mee om? Wat kun je als merk of retailer doen om niet met jezelf te concurreren? ...
Lees meerVandaag is de Emerce100 verschenen. Elk jaar wordt in verschillende categorieën onderzocht wie de beste dienstverleners op het gebied van digital van Nederland zijn. Netprofiler scoorde net als vorig jaar een top waardering met een gedeelde tweede plek! ...
Lees meerHet aantal aanbieders op Marketplaces neemt sterk toe. De vraag is dan hoe jij als verkoper omgaat met het groeiend aantal concurrenten. We hebben een lijst gemaakt met de do’s en don’ts op Marketplaces waarmee jij je concurrentie te slim af kan zijn en je conversie mee kunt verhogen....
Lees meerDisplay kan altijd een krachtig kanaal zijn om performance te boosten. Hoe het werkt en waarom je het zou willen gebruiken lees je in dit whitepaper....
Lees meerPinterest: wat is het en wanneer zet je het in? Natuurlijk vertellen we je ook welke voordelen aan het platform verbonden zitten!...
Lees meerDigital Out of Home is de digitale variant van buitenreclame. Maar wat zijn precies de voordelen en waar moet je op letten wanneer je DOOH inzet?...
Lees meerKlantreizen worden steeds complexer en aankopen lijken steeds vaker niet rationeel te gebeuren. Daarnaast zien we een toename van online performance....
Lees meerConsumenten en instanties worden steeds kritischer op dataverzameling en tracking. Een deel van de oplossing om het online gedrag van webgebruikers te kunnen analyseren is server-side tracking. Niet ieder bedrijf is daar al klaar voor. Lees hier meer en beoordeel het zelf....
Lees meerBij het bepalen van de organische zoekresultaatpagina’s kijkt Google onder meer naar offpage factoren als inkomende links en de kwaliteit hiervan. Waarom is het zo belangrijk om dit ongrijpbare aspect regelmatig te monitoren? En hoe pak je dit aan?...
Lees meerDit whitepaper begeleidt je in de zoektocht naar de juiste integrator die jou helpt meer omzet uit Marketplaces te halen en maximaal op te schalen....
Lees meerIn samenwerking met Flitsmeister hebben we voor New York Pizza een location based advertising campagne ingezet om de relevantie rond etenstijd te claimen. Zo wisten op een impactvolle wijze forenzen te bereiken met een pushnotificatie....
Lees meerBinnen Google’s resultatenpagina kunnen gebruikers op verschillende manieren organisch een website bereiken. Hoe kun je deze verkeersstromen analyseren?...
Lees meerDe populariteit van TikTok is de afgelopen tijd enorm toegenomen. Het wordt dus tijd om dit medium serieus te gaan nemen als marketeer. Maar hoe werkt het precies en wat kan je ermee? Wij leggen het je uit. ...
Lees meerWat houdt de Instagram gids in en hoe zet je deze in voor je bedrijf? Met deze blog heb jij in no time de nieuwste feature op je instagram staan. ...
Lees meerFAQ page Snippets zijn vaak resultaten die hoog op de eerste pagina staan en veel geklikt worden. Kortom: dit wil je graag bereiken met je webpagina!...
Lees meerWe zijn trots dat onze case ‘New York Pizza goes local’ een Zilveren Award heeft gewonnen in de categorie Activation....
Lees meerIn de Emerce 100 worden elk jaar de beste marketingbureaus bekend gemaakt. In verschillende categorieën wordt onderzocht wie het beste marketingbureau van Nederland is. En ook dit jaar behaalde Netprofiler weer mooie scores....
Lees meerHét gesprek van de dag onder online marketeers bij het virtuele koffieapparaat: de iOS 14 update van Apple. Wat betekent die concreet voor jouw Facebookadvertenties? Hoe kun je de impact van deze update voor jouw campagnes beperken?...
Lees meerDe European Search Awards zijn de belangrijkste Europese prijzen voor de search-industrie. Deze vakjury koos onze case 'New York Pizza goes local' als een van de vijf finalisten in de categorie ‘Best use of search – B2C’....
Lees meerHet zijn dé prijzen voor het allerbeste interactieve werk van Nederlandse makers. We zijn dan ook trots om met onze case ‘New York Pizza goes local’ genomineerd te zijn in de categorie Activation....
Lees meerGoogle's Core Web Vitals gaan een grote rol spelen voor SEO met de nieuwe Page Experience Update. Wat is het en hoe bereid je je voor? ...
Lees meerYes! Maar liefst vier keer zijn we dit jaar genomineerd voor de Dutch Search Award 2020....
Lees meerWe bespreken hier de verschillen tussen de beide systemen aan de hand van de belangrijkste onderdelen ervan. Daarnaast adviseren we in welke situaties deze systemen het beste tot hun recht komen....
Lees meerHoe creëer je awareness voor de lancering van nieuwe modellen kinderwagens? ...
Lees meerHoe je met SEO omgaat ten tijde van de coronacrisis en hoe je gratis keyword-inspiratie kunt krijgen voor je belangrijkste onderwerpen, lees je in dit blog....
Lees meerNetprofiler behaalde mooie scores in de categorieën Analytics & Optimalisatiebureaus en Digital Marketingbureaus (groot)....
Lees meerOm de omzet van het merk te vergroten in de Europese focus markten zocht JBL naar kansen om sales te verhogen en tegelijkertijd naamsbekendheid op te bouwen tijdens de Feestdagen....
Lees meerDe Amerikaanse zoekgigant maakte vorige week bekend dat in de VS direct, en de rest van de wereld in de loop van dit jaar, het productaanbod gratis in Google Shopping getoond gaat worden....
Lees meerBijna elke dag doet Google kleine updates aan zijn algoritme. Een paar keer per jaar doet Google echter een grote update. 13 januari 2020 werd de meest recente update uitgerold....
Lees meerAlle vakantiehuizen in 3 maanden uitverkocht. Dankzij demand generation werden 50% meer leads gegenereerd....
Lees meerVoor vervanging van de website is één aanleiding vaak niet voldoende. Als echter uit de onderstaande lijst 3 of meer situaties van toepassing zijn dan is het tijd voor vernieuwing....
Lees meerDe kracht van SEO: van positie 37 naar 4 door vraaggestuurde contentcreatie...
Lees meerIn zo min mogelijk tijd zoveel mogelijk leren over wat je klanten willen. Dat is het doel van de Lean Startup Methode....
Lees meerLees wat campagne tracken is, wat het oplevert, wat veel voorkomende problemen zijn én hoe je deze problemen oplost. ...
Lees meerDoor het accent te verleggen van traffic-óf-conversie naar traffic-én-conversie behalen ze meer winst, met op termijn lagere kosten....
Lees meerHoe maximaliseer je de waarde van je klanten? Door het aantal herhaalaankopen te maximaliseren....
Lees meerNetprofiler zet vol in op Demand Generation. Oftewel het datagedreven bepalen van doelgroepen, relevante KPI’s bepalen per customer journey fase en de content hier optimaal op afstemmen....
Lees meerTwee nieuwe updates aan de zoekresultatenpagina van Google, wat zijn deze wijzigingen en wat betekenen ze? ...
Lees meerZoekwoorden onderzoek is de basis van elke zoekmachine strategie, voor zowel SEO als SEA. Zonder het gedrag van gebruikers van de zoekmachines in kaart te brengen, is het immers moeilijk om hier op in te spelen....
Lees meerMet de aanwezigheid van een consultant van Netprofiler op het kantoor van Paradigit ontstaat een nauwe samenwerking die verder gaat dan alleen het optimaliseren van (betaalde) kanalen....
Lees meerClassify is een nieuwe online marketingtool waarmee campagne tracking kinderspel wordt....
Lees meerIn een wereld van automation en machine learning kun je nu ook voor je Google Ads display campagnes "smart display" inzetten. ...
Lees meerMeer leads en een groot betaald én organisch bereik onder jongeren op Snapchat of Instagram. ...
Lees meerDe meningen omtrent Voice zijn duidelijk: “Het is ‘the next big thing’, maar wat houdt Voice precies in? En wat kan je er als bedrijf al mee?...
Lees meerAls drukke online marketeer ken je dat gevoel vast wel: talloze mogelijkheden en onvoldoende tijd om alles goed uit te voeren. Lees nu onze blog en bepaal wat de beste besteding is van jouw volgende uur....
Lees meer“De Hartstichting is qua online marketing volwassen geworden mede dankzij de samenwerking met Netprofiler”, aldus Michel Bleeker, online marketeer bij de Hartstichting. ...
Lees meerIn dit blogbericht licht ik de features van de tool toe en bespreek ik de belangrijkste redenen om Webtrekk te gebruiken....
Lees meerDownload dit e-mail benchmark rapport over 2023 dat is samengesteld in samenwerking met onze partner Deployteq....
Lees meerDirector