Alex van de Veen
Senior Consultant
25 August 2021
2 minuten reading time
In samenwerking met Flitsmeister hebben we voor New York Pizza een location based advertising campagne ingezet om de relevantie rond etenstijd te claimen. Zo wisten op een impactvolle wijze forenzen te bereiken met een pushnotificatie.
Om marktleider te blijven is het voor New York Pizza belangrijk om op de behoefte en momenten die relevant zijn voor de consument in te spelen. Hierbij is het belangrijkste doel een nieuwe doelgroep aanspreken en kennis laten maken met de bezorgservice van New York Pizza.
Om dit doel te halen heeft Netprofiler de volgende doelstellingen opgesteld:
Voor New York Pizza is het tijdslot van 4 tot 8 erg belangrijk omdat dit het tijdslot is waarin Nederlanders gaan nadenken over het avondeten. Vaak begint dat moment in de auto als men onderweg is van werk naar huis. Flitsmeister leent zich perfect voor het bereiken van de New York Pizza doelgroep doormiddel van de applicatie. Door middel van Location Based Advertising worden automobilisten die gebruik maken van de applicatie op een specifieke plek en tijdstip bereikt. Dit hebben we gedaan door de doelgroep te bereiken met een push-notificatie op een relevante en impactvolle wijze, nadat hij/zij is gestopt met rijden en zonder verdere afleiding.
Wat is nou een beter moment dan iemand die na een werkdag thuiskomt een lekkere en makkelijke maaltijd voor te schotelen?
De applicatie van Flitsmeister wordt vooral gebruikt tijdens de spits wat perfect aansluit bij de gebruikspiek van New York Pizza. De campagne heeft van 25 januari tot en met 31 maart gelopen. Uit de campagne zijn de volgende resultaten gekomen:
Niet alleen wordt er veel geklikt, ook de kwaliteit van het verkeer (time-spent van 40 seconden) is hoog.
Dat de campagne succesvol is verlopen, kun je naar aanleiding van de resultaten wel stellen. Onze succesvolle campagne heeft ervoor gezorgd dat Flitsmeister nu structureel meegenomen wordt in de Mediamix van New York Pizza. Er is aangetoond dat Flitsmeister een impactvolle en kosten efficiënte toevoeging is aan de gebruikelijke mediakanalen van New York Pizza.
Director