Dyon Metselaar
Director
19 December 2022
3 minutes reading time
Tijdens de Dutch Search Awards op 2 december ontving Netprofiler goud in de categorie Beste Lokale PPC Campagne. Deze campagne bouwden we samen met New York Pizza op en was zelfs genomineerd voor De Grote Prijs. Dit is voor de beste case van alle inzendingen bij elkaar. Ook in de categorie Beste Gebruik van Marketplaces vielen we in de prijzen. We wonnen brons met Soellaart Outdoor en Wintersport.
Met zes nominaties op zak gingen we richting Utrecht voor de prijsuitreiking. Tijdens een feestelijk gala werden allerlei prijzen uitgedeeld aan in-house teams en marketing agency’s. We mochten het podium op om de prijs voor de Beste Lokale PPC Campagne te ontvangen! Samen met onze opdrachtgever New York Pizza werd ons een mooie bokaal overhandigd die inmiddels op kantoor staat te schitteren.
Je vraagt je vast af waarom de case met New York Pizza award winning is. Dat komt door de uitdaging rondom de budgetverdelingen. Iedere vestiging van New York Pizza bepaalt zelf met welke acties zij meedoen en heeft een individueel onlinemarketingbudget. Ons team met SEA, feedmanagement, display- en social team zocht en vond een slimmere oplossing dan alles handmatig invoeren per vestiging. Met een invulsheet en een Channable-koppeling werd de budgetten geautomatiseerd ingezet en geoptimaliseerd. De social campagneopzet is volledig geautomatiseerd met Smartly. Deze twee koppelingen schelen uren werk per week en geven ons extra tijd voor innovaties. Bijvoorbeeld om experimenten uit te voeren die bijdragen aan een optimale inzet van de budgetten. Win-winsituatie dus. Dit resulteerde erin dat deze case in de top drie van de avond belandde en wij in de running waren voor De Grote Prijs. De Grote Prijs is voor case die over alle categorieën heen het beste werd beoordeeld door de jury.
Ook bij Soellaart Outdoor en Wintersport heeft een geautomatiseerde aanpak zijn vruchten afgeworpen. In Channable werd de scherpste prijs met de hoogst mogelijke marge herhalend berekend. De meest ideale verkoopprijzen werden zonder handmatig werk doorgevoerd naar de Marketplaces.
Bij Netprofiler werken we non-stop aan innovatieve en geautomatiseerde campagnes voor al onze opdrachtgevers. We streven naar data-gedreven, slimmere en efficiëntere oplossingen voor online marketing uitdagingen. Heb jij een vraag of probleem waar je een stel slimme koppen voor nodig hebt? Neem dan contact met ons op. Samen brainstormen we over de ideale oplossing en gaan we voor online groei.
Director