do
9
mrt

Hoe zet je een optimale organische groeistrategie op?

Wanneer
donderdag 9 maart 2023
Tijd
09:30 - 12:00 uur, met aansluitend gezamelijke lunch
Waar
Kantoor Netprofiler, Willem Fenengastraat 9, Amsterdam
Kosten
Gratis
Meer relevant verkeer en converterende bezoekers uit organische kanalen willen we allemaal. We weten dat dit energie kost, je het er niet even bij doet en deze kanalen moet blijven onderhouden. Waarom stellen we dit dan vaak uit, maar lukt dit bedrijven die voorop lopen in de markt wel? Leer in één ochtend hoe je voor jouw organisatie met je organische kanalen (Google, maar ook de bekende social kanalen) kan accelereren en zelf die partij wordt die voorop loopt in de markt.  
Dyon, Martin en Dieneke nemen je mee aan de hand van een hands-on opzet en concrete klantcases van o.a. Samsung, Intratuin, Harman en NYP, hoe je hier zelf voor jouw organisatie mee aan de slag kan om in 2023 maximaal te kunnen groeien met je organische kanalen. We sluiten deze inspirerende ochtend af met een lunch waarin er ook de mogelijkheid is om 1-op-1 sessies met de specialisten te boeken en vrijblijvend te brainstormen over jouw uitdagingen. 

Vragen waar je als bezoeker antwoord op krijgt:

  • Hoe creëer je draagvlak in de organisatie om meer in organische groei te investeren? (ook al duurt dit vaak lang en is er niet direct een impact te zien) 
  • Wat is de potentiële impact van een goede organische groeistrategie op jouw organisatie? 
  • Hoe en wanneer zet je welk kanaal in? En wat is daar voor nodig? 
  • Hoe stel je realistische doelen per kanaal en hoe kan je hier een businesscase voor opstellen? 
  • Wat zijn de vereisten voor het opzetten van een organische groeistrategie? 
  • Hoe zet je SEO & Content als enabler in voor andere kanalen? 

Dit event is interessant voor relaties die:

  • Het een uitdaging vinden om goede actieve SEO-strategie op te zetten en op zoek zijn naar nieuwe inzichten en inspiratie (+tips willen hoe dit meetbaar te maken)
  • Welke rol SEO-maturity van hun organisatie speelt bij het bepalen van de juiste KPI’s en doestellingen (+resource management advies willen)
  • Het moeilijk vinden om stakeholders ervan te overtuigen om in SEO te gaan investeren
  • Willen weten hoe SEO & Content duurzaam voor extra verkeer en omzet/leads kunnen zorgen (diverse cases!)
  • Zelf al actief content vervaardigen maar succes achterwege blijft
  • Willen weten hoe Content als enabler voor diverse kanalen kan fungeren
  • Aan de slag willen gaan met SEO A/B testing maar dit maar dit nog niet doen

Martin houdt zich al 15 jaar bezig met SEO. Als Head of SEO zet Martin organische groeistrategieën op voor grote B2C- en B2B-sites en helpt hij ondernemingen aan meer SEO-visibility én omzet. Als voorzitter van de DDMA Commissie Search weet hij als geen ander wat er leeft (en werkt) binnen het search landschap.  

Dieneke rolde van een master in Schrijven door naar Content Marketing bij DPG Media, verder naar KPN, Smartphonehoesjes.nl en nu als Content Consultant bij LevelUp Group. Ze floreert op het snijvlak van SEO en Branding. En zet zich al ruim 6 jaar in voor organische groei bij allerlei B2C- en B2B-merken.

Dyon is director bij de online marketing bureau’s Netprofiler & Leadscope. Binnen Netprofiler is hij voornamelijk bezig met het opzetten van de complete online-groeistrategie voor merken zoals Oxfam Novib, Solow en Vakantiemakelaar. Met zijn managementachtergrond werkt hij op strategisch niveau voor klanten en kent hij de uitdagingen van e-commerce organisaties als geen ander. 

Sta jij in de startblokken?

Wil je samenwerken aan jouw online groei? Neem dan contact met ons op!
Dyon Metselaar

Director