do
19
jan

Hoe zet je een optimale organische groeistrategie op?

Wanneer
donderdag 19 januari 2023
Tijd
09:30 - 12:00 uur, met aansluitend gezamelijke lunch
Waar
Kantoor Netprofiler, Willem Fenengastraat 9, Amsterdam
Kosten
Gratis

Naast de organische zoekresultaten in Google zijn er tal van andere platformen (owned media) waarin bedrijven hun online zichtbaarheid kunnen vergroten middels het verspreiden van relevante content en producten. Denk o.a. aan marketplaces, YouTube, Facebook, Pinterest, Instagram en LinkedIn. Deze platformen hebben impact op de verschillende fases van Customer journey. Hoe speel je hierop in met een organische groeistrategie? Welk kanaal zet je wanneer in? En hoe laat je content renderen over de verschillende kanalen? Dieneke van der Spek (Content consultant) en Martin van Ammers (Head of SEO) laten het zien in een boeiende sessie!

 

Vragen waar je als bezoeker antwoord op krijgt:

  • Wat is de potentiële impact van een goede organische groeistrategie op jouw organisatie?
  • Hoe en wanneer zet je welk kanaal in? En wat is daar voor nodig?
  • Hoe stel je realistische doelen per kanaal?
  • Wat zijn de vereisten voor het opzetten van een organische groeistrategie?
  • Hoe zet je SEO & Content als enabler in voor andere kanalen?

 

Dit event is interessant voor relaties die:

  • Het een uitdaging vinden om goede actieve SEO-strategie op te zetten en op zoek zijn naar nieuwe inzichten en inspiratie (+tips willen hoe dit meetbaar te maken)
  • Welke rol SEO-maturity van hun organisatie speelt bij het bepalen van de juiste KPI’s en doestellingen (+resource management advies willen)
  • Het moeilijk vinden om stakeholders ervan te overtuigen om in SEO te gaan investeren
  • Willen weten hoe SEO & Content duurzaam voor extra verkeer en omzet/leads kunnen zorgen (diverse cases!)
  • Zelf al actief content vervaardigen maar succes achterwege blijft
  • Willen weten hoe Content als enabler voor diverse kanalen kan fungeren
  • Aan de slag willen gaan met SEO A/B testing maar dit maar dit nog niet doen

Martin houdt zich al 10+ jaar bezig met SEO. Als Head of SEO zet Martin organische groeistrategieën op voor grote B2C en B2B sites en helpt hij ondernemingen aan meer SEO-visibility én omzet. Als voorzitter van de DDMA Commissie Search weet hij als geen ander wat er leeft (en werkt) binnen het search landschap.

Dieneke rolde van een master in Schrijven door naar Content Marketing bij DPG Media, verder naar KPN, Smartphonehoesjes.nl en nu als Content Consultant bij LevelUp Group. Ze floreert op het snijvlak van SEO en Branding. En zet zich al ruim 6 jaar in voor organische groei bij allerlei B2C- en B2B-merken.

Sta jij in de startblokken?

Wil je samenwerken aan jouw online groei? Neem dan contact met ons op!
Dyon Metselaar

Director