Klantcase New York Pizza x FLITSMEISTER: Location Based Advertising met impact

Alex van de Veen

Senior Consultant

25 August 2021

2 minuten reading time

 

New York Pizza is een Nederlandse fastfoodketen gespecialiseerd in pizza’s. Met meer dan 210 vestigingen is New York pizza de grootste pizzaketen in Nederland.  

Flitsmeister is een online navigatiesysteem dat gebruikers tijdens de rit waarschuwt voor incidenten en snelheidscontroles. De applicatie is beschikbaar voor de besturingssystemen iOS en Android en had 1,7 miljoen gebruikers in mei 2020, waarbij het bedrijf een gebruiker als actief definieert als deze de applicatie gemiddeld minstens twintig keer per maand opent. 

 

De uitdaging

Om marktleider te blijven is het voor New York Pizza belangrijk om op de behoefte en momenten die relevant zijn voor de consument in te spelen. Hierbij is het belangrijkste doel een nieuwe doelgroep aanspreken en kennis laten maken met de bezorgservice van New York Pizza 

Om dit doel te halen heeft Netprofiler de volgende doelstellingen opgesteld: 

  • Het realiseren van omzetgroei en conversie 
  • Media KPI: 18.750 sessies  
  • CTR (klikfrequentie) verhogen met 1,5% 

 

Aanpak Netprofiler

Voor New York Pizza is het tijdslot van 4 tot 8 erg belangrijk omdat dit het tijdslot is waarin Nederlanders gaan nadenken over het avondeten. Vaak begint dat moment in de auto als men onderweg is van werk naar huis. Flitsmeister leent zich perfect voor het bereiken van de New York Pizza doelgroep doormiddel van de applicatie. Door middel van Location Based Advertising worden automobilisten die gebruik maken van de applicatie op een specifieke plek en tijdstip bereikt. Dit hebben we gedaan door de doelgroep te bereiken met een push-notificatie op een relevante en impactvolle wijze, nadat hij/zij is gestopt met rijden en zonder verdere afleiding. 

Wat is nou een beter moment dan iemand die na een werkdag thuiskomt een lekkere en makkelijke maaltijd voor te schotelen? 

 

 

Resultaten

De applicatie van Flitsmeister wordt vooral gebruikt tijdens de spits wat perfect aansluit bij de gebruikspiek van New York Pizza. De campagne heeft van 25 januari tot en met 31 maart gelopen. Uit de campagne zijn de volgende resultaten gekomen:  

  • Totaal 24.871 clicks behaald, gemiddelde CTR van 2,0% 
  • Dit heeft geleid tot 23.725 sessies, ruim 25% meer dan de vooraf afgegeven KPI  

Niet alleen wordt er veel geklikt, ook de kwaliteit van het verkeer (time-spent van 40 seconden) is hoog. 

Dat de campagne succesvol is verlopen, kun je naar aanleiding van de resultaten wel stellen. Onze succesvolle campagne heeft ervoor gezorgd dat Flitsmeister nu structureel meegenomen wordt in de Mediamix van New York Pizza. Er is aangetoond dat Flitsmeister een impactvolle en kosten efficiënte toevoeging is aan de gebruikelijke mediakanalen van New York Pizza.  

Neem contact op

Benieuwd hoe we je kunnen helpen online te groeien? Neem contact met ons op door dit formulier in te vullen. Wij horen graag van je!
Dyon Metselaar

Director