Bijna iedereen gebruikt wel een van de social media kanalen. Het is dus dé manier om onder de aandacht te komen. Er kan dus ook heel veel op social media. Je adverteert om meer traffic te genereren, je naamsbekendheid te verhogen of aandacht te creëren voor nieuwe producten of diensten. Maar wat heeft nou het meeste effect? Daar helpen wij je bij!
Inzicht is cruciaal voor het succes van je social media campagnes. Voor elke organisatie en elke doelgroep heeft social advertising een andere toegevoegde waarde. Met een datagedreven aanpak vinden we samen de juiste kanaalmix voor elke doelgroep, op basis van gedetailleerde customer journeys. Samen gaan we ook op zoek naar doelgroepen die je zelf misschien nog niet had geïdentificeerd. Wij zorgen dat jij de juiste boodschap op het juiste moment naar de juiste doelgroep stuurt!
Er zijn veel mogelijkheden met social media en iedereen heeft tegenwoordig de meest bekende kanalen al wel eens gebruikt. maar het écht effectief inzetten van je kanalen om te groeien is een kunst. Gelukkig wel een die we je kunnen uitleggen. Om samen te groeien in Social media advertising gebruiken we 3 bouwblokken.
Via Facebook, Instagram, Pinterest, Snapchat en LinkedIn kunnen wij 85 procent van de Nederlandse markt bereiken. Door optimaal gebruik te maken van gebruikersprofielen, benutten we unieke targeting mogelijkheden van sociale mediakanalen. Zo bereik je dezelfde bezoekers op verschillende apparaten.
Om je doelgroep maximaal aan te spreken heb je relevante en goede content nodig. Maar aan welke content heeft je doelgroep behoefte in de verschillende fases van het aankoopproces? Wij kunnen je daarbij helpen. Zo wisten we potentiële studenten te bereiken door de focus te verplaatsen van inschrijvingen voor een 4-jarige masteropleiding, naar aanmeldingen voor open dagen. De aanmeldingen gingen door het dak en veel meer studenten schreven zich in voor een opleiding.
Welke content werkt het beste voor je doelgroep tijdens de verschillende fases van de klantreis? Dat weten wij. We kunnen goede content voor je schrijven, maar als je samenwerkt met een content creatie bureau, helpen we je bij de briefing. Zo zijn we samen altijd een stap verder dan concurrenten die overal dezelfde algemene advertentie publiceren.
Facebook is één van de bekendste sociaalnetwerksites in Nederland. Gebruikers delen hier dagelijks hun gebeurtenissen en interesses met andere gebruikers. Dit kan via berichten of chats. Er worden via Facebook ook evenementen georganiseerd en het biedt tegenwoordig ook als Marketplace voor het (ver)kopen van tweedehands spullen. Facebook heeft maar liefst 10,4 miljoen gebruikers in Nederland. 70% van de gebruikers maakt dagelijks gebruik van Facebook.
Lees meer
Instagram is een social media platform, waarop foto’s en video’s kunnen worden gedeeld met de volgers. Ook kan de content worden bewerkt binnen het platform, bijvoorbeeld aan de hand van filters. Het platform is gratis te gebruiken en wordt in Nederland door zo’n 5,9 miljoen mensen gebruikt. Ruim 61% gebruikt het platform dagelijks. Instagram is een belangrijk kanaal voor influencers, die via het platform de interactie kunnen opzoeken met de doelgroep.
Lees meer
LinkedIn is het grootste professionele online netwerk ter wereld, met 5 miljoen Nederlandse- en 700 miljoen gebruikers wereldwijd. Het social media platform verbindt professionals met elkaar en helpt mensen bij het vinden van een baan, zakelijke inspiratie en creativiteit, nieuwe klanten of potentiële partners. Het is dan ook dé plek om jezelf te profileren als expert.
Lees meer
Pinterest is een visuele zoekmachine voor het vinden van ideeën zoals recepten, huis en stijl inspiratie en meer. Pinterest heeft miljarden pins, dus je vindt altijd nog ideeën voor nog meer inspiratie. Je kunt deze pins opslaan op borden om je ideeën te organiseren en makkelijk terug te vinden.
Lees meer
TikTok is een social media platform waarop video en muziek centraal staan en waarop korte video’s gemaakt en gedeeld worden. Het is een populaire app onder de jongeren, maar wordt ook steeds populairder onder de oudere doelgroep. Het is een snelgroeiend platform met inmiddels meer dan 2 miljoen gebruikers in Nederland.
Lees meer
Snapchat is een populair social media platform onder jongeren. Op Snapchat kunnen gebruikers korte video’s of foto’s direct met elkaar delen. Dit bericht is slechts korte tijd zichtbaar voor de ontvanger. Snapchat is nog steeds populair in Nederland met ruim 6 miljoen gebruikers. Bijna de helft is tussen de 18 en 24 jaar. Richt jij je op de jongere doelgroep? Dan is Snapchat het platform voor jou.
Lees meer
Twitter is een platform voor razendsnelle communicatie. Juist die eenvoud en snelheid maken dit een krachtig medium. Per dag worden er miljoenen tweets verstuurd, alleen al in het Nederlands. Door de beperking van het aantal karakters van 280 (in november 2017 verdubbeld) word je gedwongen om je boodschap kort en bondig te formuleren. Behalve tekst, kun je ook foto’s, video’s, gifjes of links toevoegen in een tweet.
Lees meer
Senior Social Consultant