Dyon Metselaar
Author Dyon Metselaar Role Director

Jouw digitale groei ook versnellen?

Plan een vrijblijvende strategische brainstorm in om te ontdekken welke digitale groei er voor jouw organisatie mogelijk is.

Ondek nu

Wat je mag verwachten van een digital marketing agency: Een samenwerking die zorgt voor succes

Published 10 november 2024 Reading time 5 minutes
Wat je mag verwachten van een digital marketing agency: Een samenwerking die zorgt voor succes

Benieuwd wat een digital marketing agency voor jouw bedrijf kan betekenen? Ontdek hoe strategische samenwerking en maatwerk jouw digitale groei versnellen.

Als speler in de e-commerce, detailhandel of dienstverlening ben je ongetwijfeld bekend met de snelle veranderingen in het digitale landschap. Misschien merk je dat je huidige online marketinginspanningen niet meer de gewenste groei en resultaten opleveren. Dit kan betekenen dat je marketingteam of bureau niet meer optimaal presteert te midden van de innovaties in technologie, data en content. Het kan tijd zijn om een digital marketing agency te zoeken die echt het verschil kan maken. Maar wat mag je eigenlijk verwachten van zo'n agency? In deze blog leggen we het uit. 

Wanneer schakel je een digital marketing bureau in? 

Je leidt een succesvol bedrijf met een bewezen businessmodel, maar merkt dat de groei begint te stagneren. Dit kan te wijten zijn aan interne beperkingen: je marketingteam mist de expertise of slagkracht om mee te gaan met de laatste technologische ontwikkelingen, of je huidige bureau denkt te beperkt om jou de volgende stap te laten zetten. Hoewel je tevreden bent met de resultaten tot nu toe, is het tijd voor een holistische benadering om je bedrijf verder te laten groeien. 

Een digital marketing agency die niet alleen focust op je digital marketing aanpak, maar ook meedenkt over je gehele commerciële en bedrijfsstrategie, kan precies die frisse kijk en extra waarde bieden die je nodig hebt. Maar waarom is deze geïntegreerde aanpak zo belangrijk?

  • Je digitale strategie is je bedrijfsstrategie: Het digitale kanaal is bij de meeste organisaties dusdanig belangrijk in de journey, dat deze niet los valt te zien van je bedrijfsstrategie.  
  • Begrijp het gehele commerciële proces: Om succesvol te zijn moet het gehele commerciële proces perfect zijn. De gehele journey zal optimaal ingericht moeten worden.  
  • Werk aan de maturity van jouw marketingaanpak: Een hogere maturity stelt jou in staat om je marketingbudget effectiever te besteden. 
  • Toegang tot specialistische kennis: De benodigde kennis om succesvol te zijn verandert constant. Een bureau dat hierop kan inspelen biedt de uitkomst.
  • Schaalbare oplossingen: Die meegroeien met jouw bedrijf en wendbaar zijn en inspelen op de actuele situatie.  
  • Innovatieve strategieën die jouw digitale marketing naar een hoger niveau tillen en zorgen dat je voorop gaat lopen in jouw markt en dit blijft.  

Wat mag je verwachten van een digital marketing agency in deze volgende groeifase? 

Wanneer je een samenwerking aangaat met een nieuw digital marketing agency, is het essentieel dat ze voldoen aan jouw verwachtingen en bijdragen aan het behalen van je bedrijfsdoelen. Nu en in de toekomst. Dit is wat je mag verwachten: 

1. Analyse en strategieontwikkeling 

Een goed digital marketing agency begint met een diepgaande analyse van je huidige marketingactiviteiten, groeidoelstellingen en marktpositie. Ze ontwikkelen vervolgens een op maat gemaakte strategie die is afgestemd op jouw specifieke behoeften en huidige situatie. Verwacht een duidelijke roadmap die niet alleen je huidige uitdagingen aanpakt, maar ook inspeelt op toekomstige kansen en zorgt dat jouw organisatie toekomstbestendig wordt.  

2. Transparante en proactieve communicatie 

Een succesvol partnership berust op open en transparante communicatie. Het is een partnership waarin je beide een rol hebt, maar ook eerlijk moet kunnen zijn als je merkt dat er bottlenecks zijn om succesvol te kunnen zijn. Een agency moet je regelmatig updaten over de voortgang en de experimenten die zijn uitgevoerd. Delen wat de inzichten zijn met duidelijke rapportages, zodat je altijd op de hoogte bent van de voortgang en de impact en toegevoegde waarde die wordt gerealiseerd. Ze werken met duidelijke planningen en deadlines, en zorgen ervoor dat er geen verrassingen zijn. 

3. Maatwerk en wendbaarheid van aanpak 

Elk bedrijf is uniek en een goede agency begrijpt dit. Verwacht dat ze hun diensten aanpassen aan jouw specifieke behoeften, of het nu gaat om contentcreatie, zoekmachineoptimalisatie (SEO), of data-driven marketing. Ze moeten in staat zijn om snel in te spelen op veranderingen in de markt en jouw strategie aan te passen waar nodig. 

4. Meetbare resultaten 

Resultaatgericht werken is een must. De agency moet gebruikmaken van data en Key Performance Indicators (KPI's) om het succes van hun inspanningen te meten. De focust ligt niet alleen op korte termijn resultaten, maar ook op duurzame groei die aansluit bij jouw lange termijn doelen. 

Hoe kies je de juiste agency? 

Het kiezen van de juiste digital marketing agency kan een uitdaging zijn, vooral als je al jaren met hetzelfde bureau of interne team werkt. Hier zijn enkele criteria om rekening mee te houden: 

1. Relevante ervaring en expertise 

Zorg ervoor dat het bureau jouw bedrijfsuitdagingen begrijpt en daardoor weet wat nodig is om jouw specifieke uitdagingen aan te pakken. Jouw situatie is uniek dus inzicht in jouw situatie gaat helpen om tot de aanpak te komen die jou verder gaat helpen.  

2. Cases en audits 

Succesverhalen zijn belangrijk en geven inzicht in de mogelijkheden. Audits van jouw situatie leggen de kansen en mogelijkheden bloot en helpen om tot een duidelijk beeld te komen van de geschikte aanpak om jouw doelstellingen te behalen.  

3. Cultural fit en samenwerking 

Elkaar begrijpen en kritisch durven zijn is het belang van een goed partnership. Het is belangrijk dat het bureau de cultuur van jouw organisatie begrijpt en hierop inspeelt. Als enkel en alleen leverancier, worden de groeidoelstellingen niet behaald. Wordt daarom juist elkaars strategisch partner.  

4. Prijs versus waarde 

Hoewel budget altijd een rol speelt, is het belangrijker om te focussen op de waarde die de agency realiseert. De goedkoopste optie is niet altijd de beste. Jouw partner moet een duidelijke ROI bieden en jouw investering meer dan waard zijn. 

Op zoek naar een strategisch partner die verder gaat dan beheer? 

Als je behoefte hebt aan meer dan alleen het dagelijkse beheer van je digital marketing, zoek je een agency dat proactief en strategisch met je meedenkt. Je wilt een partner die niet alleen jouw groeidoelstellingen begrijpt, maar ook de volwassenheid van je digitale strategie verbetert met een op maat gemaakte aanpak. Deze samenwerking legt de basis voor duurzame groei en maximale impact.  

Netprofiler (onderdeel van de LevelUp Group) is het #1 Digital marketingbureau uit de Emerce 100 dat zijn klanten digitaal marktleider maakt. Dit doen we vanuit groeiprogramma’s waarin we het rendement uit het online marketing-budget verbeteren en de maturity van je digitale marketing verhogen. Wat merken onze klanten hiervan? Meer omzet, winst en duurzame digitale groei. 

Benieuwd welke kansen er voor jouw organisatie liggen? Laten we eens vrijblijvend kennismaken en neem contact met ons op. 

Sta jij in de startblokken?

Wil je samenwerken aan jouw online groei? Neem dan contact met ons op!

Kies voor groei

Wil je samenwerken aan jouw online groei? Neem dan contact met ons op!

Dyon Metselaar

Director

020 - 7871323

dyon@netprofiler.nl

LevelUp Group gebruikt de door jou verstrekte contactgegevens om contact met je op te nemen over onze producten en diensten. Je kunt je op elk moment afmelden voor deze berichten.