Kennis is er om te delen
Blogs
Onze experts houden het digitale marketinglandschap scherp in de gaten en testen continu nieuwe kanalen, tools en markten.
Wat we daar in de dagelijkse marketingpraktijk van leren, delen we hier met je zodat jij succesvol kan zijn.
Wanneer kies je voor een agency en wanneer voor een freelancer?
In deze blog bespreken we wanneer een agency de beste keuze is en wanneer freelancers juist meerwaarde kunnen bieden.
Lees meerHet belang van research binnen digital marketing: Hoe je YoY-groei kunt herstellen met datagedreven beslissingen
In deze blog ontdek je hoe gericht research je bedrijf kan helpen om kansen te grijpen.
Lees meer5 belangrijkste redenen waarom je digitale groei afzwakt (en hoe je dit oplost)
In deze blog bespreken we de vijf belangrijkste redenen waarom je digitale groei mogelijk afzwakt en wat je kunt doen om weer de weg naar boven te vinden.
Lees meer3 valkuilen bij social campagnes in de fashionbranche (en hoe je ze voorkomt)
In dit blog lichten we drie veelvoorkomende valkuilen uit en geven we aan hoe je deze kunt vermijden, zodat jouw doelgroep optimaal wordt bereikt en resultaten verbeteren.
Lees meerDe 3 grootste groeikansen bij SEA campagnes in de fashionbranche
In dit blog bespreken we de drie grootste valkuilen en hoe je deze kunt vermijden om meer rendement uit je marketing-budget te halen.
Lees meerNetprofiler voor de tweede keer #1 in Emerce 100!
Met veel trots delen wij dat Netprofiler voor de tweede keer een #1 positie heeft behaald in de Emerce 100 categorie ‘Digital marketingbureaus groot’. Wij scoren al meerdere jaren een hoge positie in deze categorie, maar vorig jaar was het eerste jaar dat we de nummer een plek behaalden met 5,5 sterren. Dat was fantastisch nieuws! Daarom zijn we heel trots dat we voor een tweede jaar op rij de eerste plek hebben weten te bemachtigen. Emerce 100 is één van de belangrijkste onderzoeken in onze branche.
Lees meerAltijd de meest relevante creatie tonen in je social campagnes?
Voor verschillende klanten automatiseren wij de creatie en campagne opzet van social campagnes om maximale efficiency en flexibiliteit te realiseren. Denk hierbij aan een aangepaste creatie op basis van gedrag of andere data. Binnen Netprofiler werken wij hiervoor samen met Hunch. Hunch stelt ons in staat feed based campagnes op te zetten en realtime aan te passen op basis van de meest relevante inzichten.
Lees meerNew kid on the block: Google's demand gen campagnes
Demand gen-campagnes zijn een nieuwe vorm van adverteren die gebruikmaken van AI en creativiteit om vraag te genereren op Google en YouTube. Anders dan bij Performance Max-campagnes, die gericht zijn op mensen die al klaar zijn om actie te ondernemen, focussen Demand Gen-campagnes zich op gebruikers in het midden van de 'funnel'. Ze bereiken mensen die wel interesse hebben maar nog niet actief zoeken.
Lees meerVergroot je organische zichtbaarheid met een bubblechart
Benieuwd welke spelers de organische zoekresultaten in jouw markt domineren? Met onze bubble chart brengen wij het voor je in kaart. Op basis van keywords die voor jouw markt belangrijk zijn berekenen we het aantal top 10 posities van elke website die op de eerste pagina van Google staat. Door de gemiddelde positie te berekenen per website krijg jij in één oogopslag een goed beeld van de markt.
Lees meerHet einde van third party cookies
Google stopt vanaf begin volgend jaar geleidelijk met het ondersteunen van third-party cookies in Google Chrome. Dit is een belangrijke verandering, aangezien ongeveer 70% van de internetgebruikers Chrome als hun browser gebruikt. Apple's Safari-browser had eerder al het gebruik van third-party cookies beëindigd. Dit betekent technisch gezien het einde van het tijdperk van third-party cookies.
Lees meerGoogle Consent Mode V2 – ben jij al up-to-date?
Google Consent Mode V2 is inmiddels gelanceerd en het is cruciaal dat dit nu onderdeel uitmaakt van je digitale strategie om te voldoen aan de Digital Markets Act (DMA) en andere Europese privacywetten. Geïntroduceerd eind 2023, speelt deze update een sleutelrol voor iedereen die adverteert of analyseert via Google-services zoals Google Ads en Analytics. Vanaf maart 2024 is de implementatie van Consent Mode V2 essentieel om belangrijke gebruikersgegevens te blijven verzamelen en zo je advertentieprestaties te behouden.
Lees meerDe beste manier om je doelgroep optimaal te bereiken – eenduidige communicatie en merkconsistentie
Je klant bereiken is één. Zorgen dat je merk onthouden wordt is een tweede, meer uitdagende stap. Een bewezen manier om dit te realiseren is door middel van merkconsistentie, met een stelselmatige boodschap die bij alle fases in de journey en over kanalen heen hetzelfde is. In dit artikel leg ik uit wat merkconsistentie is, waarom het belangrijk is en hoe je dit realiseert in je contentcreatie en al je paid media campagnes.
Lees meerVerdwijnen third-party cookies: dit is de impact én oplossing
Eind 2024 gaat Google Chrome stoppen met third-party cookies. Dit brengt ingrijpende veranderingen teweeg in het advertentie-landschap. Terwijl privacyactivisten de verandering toejuichen, staan adverteerders voor de uitdaging om hun strategie te herzien.
Lees meerVerhoog je marketing impact: 10 HubSpot Marketing Hub features die jij moet kennen
In de zoektocht naar efficiënter werken en het personaliseren van de klantervaring is marketing automation simpelweg onmisbaar. Maar welk pakket sluit het beste aan bij jouw organisatie en (marketing)team? Bij Leadscope hebben we jarenlang ervaring met diverse marketing automation tools en ik ben ervan overtuigd dat de Marketing Hub van HubSpot de ultieme tool is om jouw marketing te professionaliseren. In deze blog neem ik je mee langs 10 van mijn favoriete features van de Marketing Hub en hoe deze jouw marketingstrategie kunnen versterken.
Lees meerChatSpot vs. ChatGPT: welke ai-tool heerst in crm en marketing?
Ontdek ChatSpot, de gloednieuwe AI-tool gelanceerd door HubSpot. De tool is gratis en te gebruiken zonder HubSpot account, al ligt de echte kracht in de koppeling met het HubSpot CRM. Deze tool combineert namelijk de krachten van ChatGPT en HubSpot. Jij hebt de controle: gebruik ChatSpot net zoals ChatGPT, of stuur op specifieke CRM-taken.
Lees meerVan ruis naar relevantie: gericht jouw doelgroep aanspreken via Social & Programmatic Advertising
We krijgen op een dag veel verschillende advertenties en andere type content te zien. Daarom is het belangrijk om te zorgen dat jouw campagne zichtbaar is bij de juiste doelgroep. Door op het juiste moment zichtbaar te zijn, met de juiste boodschap, is de kans dat jouw boodschap blijft plakken groter. Maar hoe bepaal je welke doelgroep je moet bereiken? In deze blog delen we concrete tips hoe je de juiste doelgroep kan formuleren.
Lees meerOnderzoeksrapport: beter personaliseren in E-commerce
Het afgelopen jaar heeft Netprofiler, samen met Spotler en Sparque, de expertgroep ‘Beter personaliseren in E-commerce’ gehost. Samen met 30 experts van 29 verschillende bedrijven is er een jaar lang kennis gedeeld. Op 12 oktober, op het event Shopping Today, heeft de expertgroep zijn bevindingen gepresenteerd aan de markt en is het bluepaper gelanceerd.
Lees meerNetprofiler genomineerd voor 4 Dutch Search Awards
Onze aanpak wordt gedreven door innovatie en het continu testen van nieuwe strategieën, tools, data-activatie en automatiseringsoplossingen. Doorlopend ontstaan er nieuwe innovaties die succesvol worden toegepast bij enkele klanten en vervolgens worden uitgerold bij meerdere klanten. Deze bewezen innovaties worden in de agency-wereld regelmatig bekroond met prijzen.
Lees meerKnallen met het koopblok op Bol.com: jouw shortcut naar verkoopsucces
Verkopen op Bol.com voelt als een eindeloze reis. Van het beheren van voorraad en klantenservice tot het bijhouden van een eindeloze stroom aan algoritme-updates. Je komt van alles tegen. Maar wist je dat 95% van alle aankopen op Bol.com gaan via het koopblok? Ja, dat lees je goed! Dit maakt het koopblok tot het epicentrum van je verkoopsucces op Bol.com.
Lees meerMarketplaces: het antwoord voor A-merken op de inflatie
Terwijl A-merken tijdens de coronapandemie floreerden, zorgt de huidige inflatie juist voor uitdagingen. Kwartaalcijfers laten zien dat het aantal verkochte producten terugloopt1. Hoge prijzen en hoge marges vragen om een creatieve oplossing. In dit artikel duiken we dieper in de voordelen en aanpak van een verschuiving naar Direct-to-Consumer (D2C) kanalen. De ideale manier om je producten direct aan de man te brengen.
Lees meerAmazon als validatieplatform: als het daar slaagt, dan slaagt het overal
Amazon als een strategie voor internationale markttoegang is als het delen van een podium met Frank Sinatra. Het is onmiskenbaar aantrekkelijk, uitdagend, en “if you can make it there, you can make it anywhere”.
Lees meerVerkrijg meer verkeer met SEO A/B testen
A/B testen, de meeste mensen weten wel wat het inhoudt. Maar dat je dit ook voor SEO kunt inzetten, is bij veel mensen niet bekend. Het werkt dan ook net even iets anders. In dit artikel leggen we je uit wat SEO A/B testen is en hoe jij het voor jouw site kunt inzetten om meer verkeer te krijgen uit je huidige posities.
Lees meerInternationale SEO in 6 stappen
Wil je jouw website optimaliseren voor internationale bloei? Dan is internationale SEO je sleutel tot succes. Door je website op de juiste manier te optimaliseren en rekening te houden met taal- en cultuurverschillen kun je een wereldwijd publiek bereiken!.
Lees meer3 onverwachte manieren waarop je gerichter communiceert dankzij een goede buyer persona
Dat een buyer persona je communicatie met je klant verbetert, is vast geen nieuws voor je. Vaak lees je dat de waarde van een buyer persona vooral zit in de juiste toon vinden, de juiste ‘pains’ en ‘gains’ aanspreken en natuurlijk je product beter laten aansluiten aan de behoeften. Maar wist je dat er een aantal onverwachte manieren zijn waarop een buyer person je helpt gerichter te communiceren?
Lees meerHoe maak je jouw branding campagnes meetbaar?
Voor groei van sales en winst op de lange termijn, is het investeren in brand awareness van groot belang. Campagnes gericht op performance marketing zorgen voor snel en meetbaar resultaat, maar niet voor lange termijn groei. De focus op branding zal daarentegen minder snel effecten laten zien, maar wel met grotere impact op de lange termijn. Hoe je de impact van branding campagnes precies meet? Daarover vertellen we je alles in dit artikel.
Lees meerNetprofiler, nummer 1 in de Emerce 100!
Bijzonder nieuws! Netprofiler heeft de 1e positie bereikt in de Emerce 100! In de categorie ‘Digital marketingbureaus groot’ scoort het bureau de 1e plek met 5,5 sterren. Al vele jaren scoort Netprofiler hoog in de Emerce 100 en dit jaar is voor het eerst de 1e plaats behaald. Daar zijn we heel trots op. Ook in de categorie Analytics bureaus scoort Netprofiler met 5,5 ster een toppositie. Dyon Metselaar, director bij Netprofiler: “We zijn ontzettend blij met de mooie samenwerkingen met onze klanten het afgelopen jaar. Met en voor hen hebben we schitterende resultaten neergezet. Hun goede waardering is de kers op de taart en heeft deze fraaie erkenning als bekroning. En we zijn natuurlijk trots op onze 50 Netprofiler collega’s die de basis zijn voor deze prijs.
Lees meerGoede teksten schrijven met ChatGPT: minder rooskleurig dan je denkt
De in november gelanceerde OpenAI-omgeving, ChatGPT 3.5, maakt binnen de copywritingwereld heel wat los. Schrijfwerk was de klus waarvan we dachten dat die niet door robots overgenomen zou worden. Wel dus. Korte teksten, long reads, advertentie copy of een introtekst, ChatGPT schudt het zo uit zijn mouw. Wij waren bij Netprofiler enthousiast, een tikje angstig maar zagen direct kansen. Maar na een aantal maanden toegang tot de AI-omgeving, blijkt het toch minder rooskleurig. Wij leggen hieruit waarom.
Lees meerHoe bereid je programmatic campagnes voor op de cookieless toekomst?
Je ontkomt er niet aan binnen de programmatic wereld: de cookies discussie. Waarschijnlijk heb jij ook gelezen dat Google heeft besloten om de uitfasering van cookies naar 2024 uit te stellen. Dat betekent dat de veel gebruikte doelgroepen ‘interesse’ of ‘in-market’ voor programmatic campagnes verdwijnen. Voor veel mensen lijkt dat een probleem maar het biedt ook een kans. Het is namelijk een kans om je doelgroep te bereiken op een privacy vriendelijke en bovenal toekomstgerichte manier zonder cookies. Benieuwd hoe je verder moet zonder cookies? Wij leggen het je uit.
Lees meer3 tips om een vliegende start te maken op marketplaces
Wie iemand spreekt over verkopen op Amazon hoort vaak 2 contrasterende verhalen. Het gaat of over het benutten van de gigantische potentie, of over het vastlopen bij het registreren. Ook bij andere Marketplaces, zoals Bol.com, loopt het snel stroef en gaat er veel tijd overheen voordat de eerste orders binnendruppelen. Het cliché “een goede voorbereiding is het halve werk” gaat hier vaak op. In deze blog geven we 5 tips die je helpen de juiste aanloop te nemen naar een soepele Marketplaces inrichting.
Lees meerNetprofiler pakt goud bij de Dutch Search Awards!
Tijdens de Dutch Search Awards op 2 december ontving Netprofiler goud in de categorie Beste Lokale PPC Campagne. Deze campagne bouwden we samen met New York Pizza op en was zelfs genomineerd voor De Grote Prijs. Dit is voor de beste case van alle inzendingen bij elkaar. Ook in de categorie Beste Gebruik van Marketplaces vielen we in de prijzen. We wonnen brons met Soellaart Outdoor en Wintersport.
Lees meer5 zaken die je tegenwoordig van een goed online marketingbureau mag verwachten
De reclamewereld kent een lange geschiedenis, echter kennen we online marketing in zijn huidige vorm nog niet zo heel lang. Hoewel de veranderingen binnen online marketing op verschillende vlakken elkaar in rap tempo opvolgen, zijn er ook veel zaken die juist heel langzaam lijken te veranderen. Wat mag je tegenwoordig van een online marketingbureau verwachten? Volgens ons in ieder geval de volgende 5 zaken.
Lees meerBrand safety en brand suitability: wat betekent het en waarom is het belangrijk?
Waarom zou je je bezig houden met brand safety en suitability? Omdat je een sterke match wilt tussen je advertentie en het platform waar deze op wordt getoond. En naast een goed verband wil je ver weg blijven van een negatieve associatie met dat wat er nog meer op het platform staat. Waarom je dit wilt en hoe dat zit, vertellen we je in dit blog. We vertellen je alles over brand safety en brand suitability. Het Interactive Advertising Bureau definieert brand safety als “het vermijden van content die algemeen wordt beschouwd als ongeschikt voor welke reclame dan ook, en ongeschikt als verdienmodel voor uitgevers, ongeacht de advertentie of het merk”. Het is een hot topic in de digitale marketing. Daarom hebben merken hier de afgelopen jaren fors in geïnvesteerd. Ze willen zichzelf beschermen tegen fraude, hate speech, nepnieuws en misplaatste advertenties. Dit bereiken deze brands vaak door het gebruik van inclusion lists en advertentietechnologieën van derden. Die scannen een website op specifieke trefwoorden en blokkeren vervolgens de pagina’s die de woorden bevatten die merken willen vermijden.
Lees meerHoe zet je buyer persona’s in om leads te realiseren?
Je kunt als ondernemer of marketeer nog zoveel kennis hebben over marketing, maar zonder dat je je klant echt goed kent zal je resultaat achterblijven. Maar hoe krijg je dan inzicht in je potentiële klant? Hoe kom je erachter wat hun doelen, verlangens, verwachtingen, angsten en pijnpunten zijn? En hoe kan jij er goed op inspelen? Dit soort vragen beantwoord je door een buyer persona op te stellen. Maar het hebben van een of meerdere buyer persona’s is één, het optimaal gebruiken en inzetten van deze informatie naar campagnes is twee. In deze blog leggen we uit waarom een buyer persona belangrijk is en hoe je ze het beste kunt inzetten in je online campagnes om zo leads te realiseren.
Lees meerZo combineer je SEO en branding in je content
We zien het vaak terug: SEO-content dat een grote focus heeft op keyword optimalisatie. Brand marketing wordt al snel vergeten of overgeslagen. Dat is op zich niet vreemd, want een tekstschrijver die de opdracht krijgt om een artikel te maken dat organisch verkeer binnen moet halen, focust zich daarop. Andersom zijn er ook merken die zoekwoorden met veel potentie niet in hun artikel willen gebruiken, omdat het niet past bij het merk of de positionering. Hoe ga je daar mee om? Hoe werk je aan je brand én zorg je dat je pagina’s geoptimaliseerd zijn voor SEO? Hoe je Branding en SEO combineert, leggen we je uit in dit blog.
Lees meerEen optimale Amazon DSP aanpak, zo doe je dat
Haal alles uit je Amazon Marketplace met een full-funnel advertising strategie. Amazon DSP maakt het mogelijk om op merk- en productniveau te adverteren binnen en buiten je Amazon winkel. Target slimmer, spreek nog meer mensen aan en optimaliseer jouw Amazon strategie voor de hele sales funnel. Hoe je dat doet, lees je hier.
Lees meerWaarom en hoe je met seasonal marketing aan de slag moet (inclusief key takeaways)
Jongeren aanspreken met back-to-school, gezinnen inspireren voor hun nieuwe zomervakantie en kerstgekkies laten zien hoe ze hun tafel mooi kunnen opdekken in december. Seizoensgebonden marketing is een krachtige manier om nieuwe doelgroepen aan te spreken en te binden aan je merk. In dit blog leggen we je uit hoe Seasonal Marketing werkt, hoe jij het toepast in je marketingactiviteiten en waar je allemaal aan moet denken.
Lees meer5 tips om jouw Responsive Search Ads zo effectief mogelijk in te zetten
Responsive Search Ads zijn belangrijker dan ooit in het digitale landschap van de SEA consultant. Sinds 30 juni is het niet meer mogelijk om Expanded Tekst Ads (ETAs) aan te maken of aan te passen. Ondanks de grote weerstand tegenover RSAs, kunnen deze toch goede prestaties leveren. Hoe? Wij geven jou 5 tips waar je direct mee aan de slag kan.
Lees meerAdverteren op Reddit. is dat iets voor mij en waar moet ik rekening mee houden?
Als je aan het social media landschap van Nederland denkt, zal Reddit waarschijnlijk niet als eerste kanaal bij je opkomen. Maar, niets is minder waar. In het social media onderzoek 2022 van Newcom valt op te merken dat Reddit in Nederland al meer dan 1 miljoen gebruikers heeft. Hiervan gebruiken meer dan 350.000 personen het kanaal zelfs dagelijks. Ook adverteren op dit platform is mogelijk. Interessant, maar is dat ook wat voor jou en zijn er zaken waar je rekening mee moet houden?
Lees meerHoe maak je een download die je klant echt gaat downloaden?
Voor leadgeneratie is een download een super geschikte tool. Daarom zie je ze veel op websites en in advertenties. Maar een goede download die vaak gedownload zal worden, is nog niet zo makkelijk te maken. Om je te helpen met een sterke start delen wij de 3 basisprincipes voor een interessante download.
Lees meerSpotify podcasts advertising; hoe, wat en wanneer?
De populariteit van podcasts is de afgelopen jaren sterk toegenomen. Alleen al op Spotify luisteren meer dan 8 miljoen mensen per maand naar hun favoriete podcasts. Goed te begrijpen, want er is keuze in overvloed. AdAlliance en Dag en Nacht media bieden samen meer dan 30 populaire podcastshows aan in hun digitale netwerk.Het aanbod is breed: van ‘dit wordt het nieuws’ voor het verbeteren van de algemene kennis tot aan ‘man man man’ voor entertainment. Voor iedere podcastluisteraar, jong en oud, biedt AdAliance en Dag en Nacht media wel een geschikte podcastshow aan.
Lees meerOp deze 3 manieren kun je AI inzetten voor je marketplaces
Er wordt veel geschreven over AI. En al lijken de meningen nogal verdeeld, er is één consensus: met ChatGPT kun je verschillende marketingwerkzaamheden flink versnellen. Dit geldt ook voor Marketplaces. In dit artikel geven we je 3 AI-oplossingen waarmee je efficiënter en sneller content voor Marketplaces kunt produceren en controleren.
Lees meerNetprofiler werkt met Semji
Semji is een AI-tool die real-time verbeteringen voorstelt voor je SEO-tekst. Hiermee werk je sneller en efficiënter SEO-teksten uit. Netprofiler is het eerste online marketingbureau in Nederland dat een licentie heeft. Vanaf nu kunnen we nog sneller samen met opdrachtgevers sterke SEO-teksten schrijven.
Lees meerPI marketing treedt toe tot LevelUp Group
Email- en marketing automation specialist PI marketing uit Den Bosch kiest om verder te gaan als onderdeel van LevelUp Group, waar Netprofiler toe behoort. Hiermee zetten we opnieuw een grote stap voorwaarts om opdrachtgevers te helpen met het versnellen van digitale groei op basis van onze 6-driver aanpak. Met PI marketing als onderdeel van onze bureaugroep kunnen we de retentie driver nog beter invullen. Lees snel verder om te ontdekken wat dit betekent.
Lees meerHoe je een always-on strategie inzet en waarom je hier vandaag mee wil beginnen
Zichtbaarheid is een vereiste voor je bedrijf. Je doelgroep zal nooit klant worden als ze je niet zien of kunnen vinden. Belangrijk dus om constant zichtbaar te zijn door potentiële klanten te bereiken met een relevante boodschap. Hebben social en display advertenties in het verleden weinig opgeleverd? Je kunt deze kanalen toch op een succesvolle manier inzetten door te gaan voor een always-on aanpak. Wil je weten hoe je een always-on aanpak kunt inrichten en waarom je hier vandaag al mee wil beginnen? Lees vooral verder.
Lees meerC2B sluit zich aan bij LevelUp Group
Het creatieve contentbureau C2B wordt onderdeel van LevelUp Group, waar Netprofiler toe behoort. We zijn al een broedplaats voor knappe koppen, met expertises als full-funnel performance marketing, conversieoptimalisatie en data- en analytics. Met de komst van C2B komen daar een hoop creatievelingen bij. Zo kunnen we met 130 specialisten onze opdrachtgevers het complete plaatje aanbieden en van A tot Z ontzorgen. Performance, data, conversie én creativiteit: in onze ogen de holy grail van online marketing.
Lees meerHet TikTok algoritme in 2022: hoe werkt dit?
TikTok, wie kent dit platform tegenwoordig niet? Met ruim 3 miljoen Nederlandse gebruikers is het op dit moment een enorm populair social platform. Dankzij de hoge engagement en groeipotentie is het ook een kansrijk platform voor bedrijven die hun producten en/of oplossingen onder de aandacht van meer mensen willen brengen. Het gepersonaliseerde TikTok-algoritme dat de For You-feed voedt, maakt de app enorm verslavend voor de gebruikers. Het zorgt ervoor dat jij als gebruiker geen één video meerdere keren voorbij ziet komen. Je feed ververst continue met nieuwe en relevante video’s. Ben je benieuwd naar hoe het TikTok-algoritme in 2022 precies werkt en tips hoe jij je concurrenten kan verslaan op TikTok? Lees dan snel verder.
Lees meerOrganische vindbaarheid vergroten door middel van Youtube en video biedt kansen
Google is de grootste zoekmachine wereldwijd, maar wist je ook dat YouTube op plek 2 staat? Wereldwijd heeft YouTube meer dan 2 miljard actieve gebruikers en maandelijks worden er zo’n 3 miljard zoekopdrachten verwerkt. In Nederland zijn er ruim 9 miljoen actieve gebruikers op het platform en bijna 3 miljoen van deze gebruikers kijkt dagelijks. Kijken we echter naar de marktpenetratie van YouTube in Nederland, dan komt deze op maar liefst 95% blijkt uit onderzoek van Statista. Kortom, YouTube (en video) mag dus eigenlijk niet ontbreken in jouw onlinestrategie. In dit artikel leggen we je dan ook uit hoe je jouw organische vindbaarheid kan verhogen door middel van YouTube.
Lees meerZelf campagne-experimenten opzetten binnen google ads
Heb jij in het verleden weleens een campagne-experiment opgezet door middel van de ‘drafts & experiments’ functionaliteit binnen Google Ads? Zo ja, dan heb jij vast gemerkt dat het lastig is om campagne-experimenten op te zetten voor geautomatiseerde campagnes, advertentiegroepen, advertenties en zoekwoorden. Google maakt het ons niet makkelijk, daarom hebben wij voor jou in detail uitgewerkt hoe je een campagne-experiment opzet.
Lees meerSea & marketplaces: concurreren in de google resultaten
Het is in Amerika al een tijd een hekel punt: Amazon domineert de Google resultaten zowel met advertenties als organisch. Amazon heeft Google bovendien merendeels vervangen als startpunt voor de shoppende consument: In de US maar ook in Duitsland, begint men nu de zoektocht naar een nieuw product op de Marketplace. Cijfers van Bol.com in Nederland zijn er helaas (nog) niet, maar het is aannemelijk dat ook daar een beweging gaande is. Het is ook een logische trend: Marketplaces hebben een groot assortiment met scherpe voorwaarden waardoor je als shopper meerdere producten op één plek kunt kopen, met een snelle levertijd. Dit vertaalt zich naar voordelen voor de verkoper. Zo ligt het conversie percentage doorgaans hoger in een Marketplaces kanaal. Als merk of retailer wil je echter niet afhankelijk zijn van slechts 1 kanaal en dus zul je ook inzetten op een eigen webshop of een fysieke winkel.
Lees meerTweede plek in Emerce100
Vandaag is de Emerce100 verschenen. Elk jaar wordt in verschillende categorieën onderzocht wie de beste dienstverleners op het gebied van digital van Nederland zijn. Netprofiler scoorde net als vorig jaar een top waardering met een gedeelde tweede plek!
Lees meerGoogle Page Experience update raakt straks elke site
Het is voor de mobiele prestaties van jouw website belangrijk om met deze update rekening te houden. Een website met een goede ‘page experience’ zal namelijk beter gaan ranken. Bovendien zal er met een visuele indicator aangegeven worden welke websites een goede mobiele gebruikservaring hebben. Hoe en in welke vorm de indicator bij jouw zoekresultaten er uit komt te zien is nog onduidelijk. De update heeft overigens geen impact op het organische desktop verkeer.
Lees meerGDA vs. DV360: welk platform past het best bij jouw organisatie?
Om te kunnen bepalen wat het juiste systeem is voor jouw organisatie, is het van groot belang dat je de mogelijkheden kent van Google’s inkoopplatforms en ook de verschillen ertussen. Google Display Ads (GDA) is het advertentienetwerk van Google. Met Display & Video 360 (DV360) kun je, met behulp van Google’s Demand Side Platform (DSP), ook buiten Google’s advertentienetwerk om rechtstreeks bij uitgevers of ad-exchanges inventory kopen. We bespreken hier de verschillen tussen de beide systemen aan de hand van de belangrijkste onderdelen ervan. Daarnaast adviseren we in welke situaties deze systemen het beste tot hun recht komen.
Lees meerSta jij in de startblokken?
Wil je samenwerken aan jouw online groei? Neem dan contact met ons op!
Kies voor groei
Wil je samenwerken aan jouw online groei? Neem dan contact met ons op!
LevelUp Group gebruikt de door jou verstrekte contactgegevens om contact met je op te nemen over onze producten en diensten. Je kunt je op elk moment afmelden voor deze berichten.