Sander Tigelaar
Author Sander Tigelaar Role Head of Web Development and IT

Jouw digitale groei ook versnellen?

Plan een vrijblijvende strategische brainstorm in om te ontdekken welke digitale groei er voor jouw organisatie mogelijk is.

Ondek nu

Zo win je als marketeer in 2025 met tech first aanpak

Published 17 februari 2025 Reading time 5 minutes
Zo win je als marketeer in 2025 met tech first aanpak

In een snel veranderend digitaal landschap is technologie niet langer ondersteunend, maar een onmisbare pijler in elke succesvolle marketingstrategie. Bedrijven die technologie centraal stellen in hun aanpak, blijven vooroplopen, behalen meetbare groei, en overtreffen concurrenten. Maar hoe maak je die stap naar een tech-first marketingaanpak, en waarom is het cruciaal voor jouw bedrijf?

Waarom een tech-first marketingaanpak? 

Steeds meer campagnes worden aangestuurd door algoritmes en datagedreven besluitvorming. Consumenten verwachten gepersonaliseerde ervaringen over verschillende kanalen heen, terwijl strengere privacywetgeving het verzamelen van third-party data bemoeilijkt. Technologie biedt oplossingen om deze uitdagingen om te zetten in kansen. 

  • Betere aansturing van digital marketing tooling om de maximale opbrengst uit de tools te halen. Technologie wordt vaak bij lange na niet optimaal benut waardoor het optimale rendement uitblijft. 
  • Snellere inzichten door automatisering. Tools zoals Hunch en Billy Grace maken real-time optimalisaties mogelijk. 
  • Gepersonaliseerde klantreizen. AI en Customer Data Platforms zorgen voor maatwerk op grote schaal. 
  • Efficiëntie. Geautomatiseerde workflows besparen tijd en maximaliseren resultaten. 

Trends waardoor een tech-first marketingaanpak noodzakelijk is 

1. Algoritme gedreven campagnevoering

Je kunt alleen het maximale uit technologie halen als je vol inzet op automatisering. Bijvoorbeeld p-max bij Google Ads. Dit algoritme maakt zelf keuze o.b.v. de input die je geeft. Een sterke architectuur en de juiste data als voeding zorgt voor maximale resultaten. Als jij het algoritme maar voedt met de helft van de data die je concurrent erin stopt, dan ga je altijd verliezen. 

Dit geldt niet alleen voor Google Ads, maar de hele digital marketing zal steeds meer gaan leunen op het optimaal aansturen van algoritmen. Met een toekomst waarin tooling met behulp van AI steeds meer beslissingen zelf zal gaan nemen, is het belang van kwaliteit in de aansturing en verrijking van de data voor de aansturing steeds groter aan het worden.

2. Gepersonaliseerde ervaringen op schaal

Consumenten willen maatwerk, en technologie maakt dat mogelijk. Platforms zoals Hunch combineren datagestuurde creativiteit met schaalbare oplossingen voor advertenties.

3. Cross-channel en omnichannel marketing

De klantreis is niet lineair. Tools zoals CDP’s integreren data over meerdere kanalen, waardoor consistente en relevante ervaringen ontstaan die optimaal aansluiten op de klantreis. Technologie zoals Billy Grace helpt om de attributie van ieder marketingtouchpoint op een goede manier af te rekenen en data-gedreven beslissingen te nemen.

4. First-party data als de nieuwe standaard

In een cookieloze toekomst wordt first-party data essentieel. Een geïntegreerd ecosysteem zorgt ervoor dat je optimaal gebruik maakt van jouw data terwijl je compliant blijft. Hiervoor is een naadloze integratie belangrijk om alle tools en kanalen optimaal met elkaar te laten communiceren.

5. Tijd en efficiëntie

Automatisering en integratie besparen kostbare tijd, waardoor marketeers zich kunnen richten op strategie en groeikansen.

Hoe maak je de stap naar tech-first? 

Het succesvol implementeren van technologie vraagt om een strategische aanpak: 

  1. Duidelijke doelen stellen. Bepaal waar je over 1, 2 en 5 jaar wilt staan. 
  2. Jouw huidige martech infrastructuur analyseren. Welke tools gebruik je? Hoe goed werken ze samen? 
  3. De gewenste toekomst schetsen. Waar liggen de gaten en hoe kunnen ze worden opgevuld? 
  4. Budgetteren en optimaliseren. Werk met duidelijke roadmaps en richt je op quick wins zoals server-side tagging en geavanceerde alerting. 

Wat zijn dan de belangrijkste groeikansen?  

Als digitaal marketingbureau helpen we veel organisaties met het integreren en optimaal uitnutten van technologie binnen de marketing-aanpak. De belangrijkste groeikansen die we regelmatig voorbij zien komen: 

  • Optimaliseren van de inzet van digital marketing tooling door de tools te voeden met de juiste data-punten 
  • Alerting als integraties niet meer werken zodat je direct actie kan ondernemen 
  • Server side tagging voor een completere data-verzameling 
  • Integratie van firstparty data in campagnesystemen 
  • Betere rapportages door wegnemen van handmatig werk 
  • Kostenbesparingen door het automatisch uitschakelen van niet-functionerende advertenties 
  • Continue monitoring van data-punten en data-kwaliteit 

Bij Netprofiler begrijpen we dat een tech-first marketingaanpak gaat zorgen voor maximale groei. Door onze strategische aanpak brengen we jou op voorsprong en zet je de volgende stap naar marketing-succes.  

Wil jij ook vooroplopen in jouw segment met een marketing tech-first aanpak? Neem contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek! 

Sta jij in de startblokken?

Wil je samenwerken aan jouw online groei? Neem dan contact met ons op!

Kies voor groei

Wil je samenwerken aan jouw online groei? Neem dan contact met ons op!

Dyon Metselaar

Director

020 - 7871323

dyon@netprofiler.nl

LevelUp Group gebruikt de door jou verstrekte contactgegevens om contact met je op te nemen over onze producten en diensten. Je kunt je op elk moment afmelden voor deze berichten.