Ontdek het succes van anderen
Cases
Bij Netprofiler zijn we trots op onze succesverhalen en award-waardige innovaties. Of het nu gaat om SEO, marketplaces of marketing automation, elk hoogtepunt is een mix van teamwork, innovatie en data-expertise.
Laat je inspireren door onze cases en misschien schittert jouw succesverhaal hier binnenkort ook. Neem contact met ons op en laten we samen jouw digitale ambities waarmaken.
Decokay: van 45 websites naar één efficiënt domein
Decokay, een franchiseformule met 45 vestigingen, stond voor een grote uitdaging: het samenvoegen van 45 afzonderlijke websites tot één domein. Met onze aanpak is dit ambitieuze project in slechts acht weken succesvol gerealiseerd, resulterend in een website die zowel de zichtbaarheid als het aantal leads verdubbelde. Ontdek hoe wij dit hebben bereikt.
Lees meerAutomatiseren van dagelijkse e-mails
Mediahuis verzendt dagelijks nieuwsbrieven naar haar klanten. Deze nieuwsbrieven dienen diverse doelen, zoals het introduceren van nieuwe producten, het benadrukken van bestaande aanbiedingen en kortingsacties en natuurlijk het stimuleren van klanten om vanuit de nieuwsbrief door te klikken naar de webshop. Dit gedrag wordt vervolgens met behulp van een DMP (Data Management Platform) getrackt en is de ruggengraat van automatische campagnes. Het verzenden van nieuwsbrieven is daarom een onmisbare, terugkerende campagne in een doordachte e-mail strategie.
Lees meerNEW YORK PIZZA - 'Pizza Maffia' campagne
Door de opkomst van snelle bezorgdiensten is er op de arbeidsmarkt een ware strijd om (pizza)koeriers ontstaan waar ook New York Pizza (NYP) mee te maken heeft. Om NYP te positioneren als ‘tofste werkgever van Nederland’, trokken we alles uit de kast voor een smashing wervingscampagne.
Lees meerNetprofiler helpt de hu met TikTok en realiseert een 147% hoger resultaat
De (grotendeels jonge) doelgroep van de Hogeschool Utrecht is erg actief op TikTok. Daarom zijn er al meerdere TikTok campagnes uitgerold. Een van de optimalisatiekansen vanuit eerdere campagnes was het verbeteren van de uitingen. Een bekende uitspraak van TikTok is “Make TikToks, not ads”. Het gaat er hierbij om dat de content goed aansluit op de content die te vinden is op het platform. Deze video’s kunnen het best “gewoon” met een smartphone gemaakt worden in plaats van met professionele producties.
Lees meerStap voor stap naar een gepersonaliseerde klantreis
Stap voor stap naar een gepersonaliseerde klantreis Modebewust Nederland weet online vaak de meest trendy kleding en accessoires te vinden. Termeer Groep draagt daar graag aan bij met de merken Sacha, Manfield en Sissy-Boy. Nu websites niet langer kunnen leunen op third-party data, is het lastiger om de klant een gepersonaliseerde marketing ervaring aan te bieden. Met behulp van marketing automation bureau PI marketing heeft Termeer Groep Customer Data Platform (CDP) campagnes geïntegreerd. Het doel hiervan is een gepersonaliseerde ervaring bieden, door de juiste boodschap op het juiste moment te versturen, passend bij de fase in de customer journey.
Lees meerNetprofiler ondersteunt new york pizza met automatiseren en zorgt voor meer efficiëntie en omzet
Voor New York Pizza was het de uitdaging om het aantal berekeningen per jaar te automatiseren. Het doel: één uitdraai vanuit NYP invoeren met daarin per vestiging de actie voor komende maand en het bijbehorende actiebudget. Hiermee kunnen we automatisch de actieboodschappen doorvoeren in de advertenties.
Lees meerMULTICOPY | 'Komt goed!' campagne
Veel mensen kennen Multicopy nog van het printen en inbinden van hun scriptie. Hoewel de communicatiepartner véél meer doet en kan, is dat lang niet bij iedereen bekend. Om dat vertekende beeld de wereld uit te helpen, mocht C2B rond de tafel voor een opvallende campagne.
Lees meerNetprofiler zorgt voor succesvolle campagne door gamification
Smeuïge informatie over toppings, krokante feitjes over bodems en de nieuwste smaken pizza’s. Je vindt het als bezoeker allemaal op de website van New York Pizza. Om nieuwe klanten aan te trekken en bestaande bezoekers vaker te laten bestellen, zet ons social & programmatic-team multichannel campagnes op. Een van de kanalen richt zich op de inzet van display banners. Maar dan komt de uitdaging: hoe zorg je voor voldoende verkeer als uit onderzoek blijkt dat slechts 1% van de mensen die een display banner ziet de website bereikt? Dan ga je op zoek naar een andere manier.
Lees meerFinanciële dienstverlener: +13% omzet met relevante content
Een grote internationaal opererende financiële dienstverlener heeft in Nederland eigenlijk maar één product: de persoonlijke lening. Het organisch verkeer naar de website was al hoog, maar het converteerde slecht. Dit kwam mede door een gebrek aan relevantie. Naast een pagina voor de ‘persoonlijke lening’ verschafte de opdrachtgever vooral veel algemene informatie wat vooral verkeer trok dat weer vertrok zonder een lening aan te vragen. Voor onze opdrachtgever was het de uitdaging om de kwaliteit van het verkeer te verhogen, zodat er meer lening-aanvragen uit het organisch kanaal zouden komen. Omdat vrijwel alle aanvragen handmatig gecheckt moesten worden, lag er ook een uitdaging in het voorkomen van aanvragen met een lage relevantie.
Lees meerHoe parship een CTR van +11% behaalt met gerichte targeting
Één van de marketingdoelen van Parship is om een top of mind merk te zijn. Om dit te realiseren wordt er middels online campagnes gewerkt aan de naamsbekendheid en zichtbaarheid in Nederland. De totale doelgroep van Parship is groot. Om efficiënt en effectief zichtbaar te zijn, maken we dan ook gebruik van verschillende targeting methodes in de campagnes.
Lees meerSta jij in de startblokken?
Wil je samenwerken aan jouw online groei? Neem dan contact met ons op!
Kies voor groei
Wil je samenwerken aan jouw online groei? Neem dan contact met ons op!
LevelUp Group gebruikt de door jou verstrekte contactgegevens om contact met je op te nemen over onze producten en diensten. Je kunt je op elk moment afmelden voor deze berichten.