Florien Harmsma
Author Florien Harmsma Role Senior consultant Social & programmatic

Jouw digitale groei ook versnellen?

Plan een vrijblijvende strategische brainstorm in om te ontdekken welke digitale groei er voor jouw organisatie mogelijk is.

Ondek nu

Hoe parship een CTR van +11% behaalt met gerichte targeting

Published 11 januari 2023 Reading time 1 minute
Hoe parship een CTR van +11% behaalt met gerichte targeting

Één van de marketingdoelen van Parship is om een top of mind merk te zijn. Om dit te realiseren wordt er middels online campagnes gewerkt aan de naamsbekendheid en zichtbaarheid in Nederland. De totale doelgroep van Parship is groot. Om efficiënt en effectief zichtbaar te zijn, maken we dan ook gebruik van verschillende targeting methodes in de campagnes.

Om efficiënt en effectief zichtbaar te zijn, maken we dan ook gebruik van verschillende targeting methodes in de campagnes.

Binnen de social media campagnes zagen we dat de doelgroep met een interesse in astrologie het beste reageerde (CTR) op de Parship advertenties. Dat was genoeg reden om op zoek te gaan naar manieren om deze doelgroep ook via andere kanalen te bereiken.

Afbeelding 1 en 2: Previews van advertenties 

Strategie

Via Datalab van DPG Media kun je een eigen doelgroep samenstellen op maat. Deze doelgroepsegmentatie gebeurt op basis van de rijke first party data die DPG Media heeft verzameld. De audience wordt vervolgens ingezet binnen het DPG-netwerk

De ‘astrologie’ audience bestond uit een doelgroep van 18+, woonachtig in Nederland met een interesse in astrologie. Deze groep werd gecombineerd met relevante keywords, waaronder de verschillende sterrenbeelden.

De uitkomst? Een audience grootte van circa 245.000 personen. Dit is een kleinere, meer specifieke doelgroep vergelijken met de totale Parship doelgroep. De groep is ingezet naast andere targeting methodes om te bepalen of de resultaten ook binnen het DPG-netwerk goed zijn.

Resultaat

Met de inzet van de doelgroep ‘astrologie’ binnen het DPG-netwerk, scoorde de CTR boven de gestelde benchmark en werd er zichtbaarheid gerealiseerd op kwalitatieve websites zoals NU.nl, AD.nl & Magriet.nl. In vergelijking met de bredere targeting, lag de CTR binnen de astrologie doelgroep maar liefst 11% hoger.

Dit bewijst dat het juist inrichten van audiences aan de hand first party data in combinatie met de inzet op kwalitatieve websites, een positief effect hebben op de resultaten.

Sta jij in de startblokken?

Wil je samenwerken aan jouw online groei? Neem dan contact met ons op!

Kies voor groei

Wil je samenwerken aan jouw online groei? Neem dan contact met ons op!

Dyon Metselaar

Director

020 - 7871323

dyon@netprofiler.nl

LevelUp Group gebruikt de door jou verstrekte contactgegevens om contact met je op te nemen over onze producten en diensten. Je kunt je op elk moment afmelden voor deze berichten.