do
16
feb

Optimale digital marketingstrategie voor retailers

Wanneer
donderdag 16 februari 2023
Tijd
09:30 - 12:00 uur, met aansluitend gezamelijke lunch
Waar
Kantoor Netprofiler, Willem Fenengastraat 9, Amsterdam
Kosten
Gratis
Werk je bij een (online) retailer en ben je op zoek hoe jouw digitale strategie naar een hoger niveau getild kan worden, dan is deze intensieve kennissessie wat voor jou. In één ochtend leer je aan de hand van concrete klantcases (van o.a. New York Pizza, Bakker Bart, Solow, Intratuin en Rituals), hoe je als retailer in 2023 maximaal kan groeien. We laten zien hoe je een concrete online retail groeistrategie neerzet, hoe je de marketing voor je offline en online kanalen optimaal in balans brengt en hoe je als organisatie een succesvol proces inricht om maximaal te kunnen groeien.  
Dyon, Florien, Danny en Martin nemen je mee aan de hand van een hands-on opzet en concrete klantcases hoe je hier zelf voor jouw organisatie mee aan de slag kan om in 2023 maximaal te kunnen groeien. We sluiten deze inspirerende ochtend af met een lunch waarin er ook de mogelijkheid is om 1-op-1 sessies met de specialisten te boeken en vrijblijvend te brainstormen over jouw uitdagingen.

 

Onderwerpen die aan bod komen: 

  • Perfecte online retail groeistrategie 
  • De kracht van een sterk organisch groeiprogramma (SEO) met specifieke retail uitdagingen en cases  
  • Optimale SEA inzet voor retailorganisaties waarbij de offline en online verkoopkanalen in balans worden samengebracht 
  • Het neerzetten van een sterke branding- & performancestrategie voor retailers in kanalen als social, display en video 

Vragen waar je als bezoeker antwoord op krijgt:

  • Wat zijn best-practices in digital marketing voor retailers 
  • Hoe kan je hier morgen zelf mee aan de slag 
  • Hoe creëer je een winnende strategie  
  • Hoe creëer je een proces van continue optimaliseren en leren van kleine experimenten 

Key Takeaways:

  • Het wordt een kleinschalig kennisevent voor retailers 
  • Je gaat gegarandeerd naar huis met nieuwe inzichten 
  • Uitermate geschikt voor e-commerce & marketingmanagers die hun digitale marketingstrategie in 2023 naar een hoger niveau willen brengen 
  • Mogelijkheid om direct 1 op 1 te sparren met de specialisten 
  • Mogelijkheid om te sparren met andere peers uit de retail-branche 

Dyon Metselaar is director bij de online marketing bureau’s Netprofiler & Leadscope. Binnen Netprofiler is hij voornamelijk bezig met het opzetten van de complete online-groeistrategie voor merken zoals Oxfam Novib, Solow en Vakantiemakelaar. Met zijn managementachtergrond werkt hij op strategisch niveau voor klanten en kent hij de uitdagingen van e-commerce organisaties als geen ander. 

Florien Harmsma is senior online marketing consultant bij digital marketing agency Netprofiler en specialist op het gebied van full funnel performance marketing, concepting en online mediaplanning. Zij helpt al vele jaren diverse opdrachtgevers uit de B2B en B2C sector bij het bedenken en uitvoeren van digitale campagnes op programmatic & social platformen. 

Martin houdt zich al 10+ jaar bezig met SEO. Als Head of SEO zet Martin organische groeistrategieën op voor grote B2C en B2B sites en helpt hij ondernemingen aan meer SEO-visibility én omzet. Als voorzitter van de DDMA Commissie Search weet hij als geen ander wat er leeft (en werkt) binnen het search landschap. 

 

Danny Munier is senior online marketing consultant bij Netprofiler en specialist op het gebied van SEA. Danny helpt verschillende opdrachtgevers (zowel B2B als B2C) om online groei te realiseren middels online advertising. 

Sta jij in de startblokken?

Wil je samenwerken aan jouw online groei? Neem dan contact met ons op!