Netprofiler & New York Pizza genomineerd voor Dutch Interactive Awards!

Joery Wildekamp

Marketing en Communicatiemedewerker

23 March 2021

2 minuten reading time

 

Het zijn dé prijzen voor het allerbeste interactieve werk van Nederlandse makers. We zijn dan ook trots om met onze case ‘New York Pizza goes local’ genomineerd te zijn in de categorie Activation. Met deze campagne behaalden we voor de 200 NY Pizza franchise vestigingen een  omzetstijging van maar liefst 45 procent. Tegelijkertijd ontving elke franchisenemer maximaal rendement op het marketingbudget doordat pizzaliefhebbers in hun postcodegebied automatisch lokale acties kregen voorgeschoteld. De onafhankelijke vakjury verkoos deze case terecht tot een van de 5 beste cases op het gebied van online activatie.

 

De DIA wordt georganiseerd door Emerce en Dutch Digital Agencies (DDA) en wordt sinds 2010 jaarlijks uitgereikt aan de meest vooraanstaande bureaus en opdrachtgevers. Op vrijdag 16 april is het aan ons om in een korte online pitch de fanatieke vakjury te overtuigen. Deze presentatie en kritische vragenronde bepaalt de uiteindelijke keuze van de jury voor de winnaars. De winnaars worden tijdens een feestelijke online live uitzending op donderdag 20 mei bekend gemaakt. We kijken uit naar de uitreiking!

 

Winstgevende lokale online campagnes op maat voor 200+ vestigingen

 

Netprofiler realiseerde voor de ruim 200 Nederlandse vestigingen van New York Pizza een omzetstijging van 45 procent, met een mediatactiek die inspeelt op alle stappen in de volledige customer journey van de pizzabesteller. Eerst werd een aantal dagen achter elkaar de interesse van potentiële pizzaklanten gewekt met bewegende NYP-advertenties binnen Facebook, Instagram en Snapchat. Dit gebeurde alleen wanneer iemand minder dan vijf kilometer verwijderd is van een vestiging, en alleen tijdens de ‘hongerige uurtjes’. Pizzaliefhebbers die doorklikten, kwamen op een landingspagina terecht met de juiste actie van de dichtstbijzijnde vestiging. Ook wanneer nieuwe of bestaande klanten een pizza-search deden binnen Google of Bing, werden ze automatisch doorgestuurd naar de juiste aanbiedingen van de juiste franchisenemers. Die halen daardoor maximaal rendement voor het beschikbare budget. Ze hebben bovendien volledig inzicht in het rendement van hun lokale sociale media-campagnes.

Elke franchisenemer spendeert, op basis van een percentage van de omzet, automatisch het juiste maandbudget. Dankzij dit slimme gebruik van geo- en gedragsdata steeg niet alleen de omzet met 45 procent, maar nam ook de brand awareness sterk toe: het aantal impressies ging omhoog met 1.222 procent, en het unieke bereik met 1.412 procent. Bovendien steeg door deze gelokaliseerde aanpak de click-through rate (CTR) met 18 procent in vergelijking met landelijke campagnes.

Lees meer over deze succes case.

 

Neem contact op

Benieuwd hoe we je kunnen helpen online te groeien?
Frans Appels

Founder en partner