Digital radio is een meer upperfunnel medium dat invloed heeft op het top-of-mind aanwezigheid bij de klant. Door eerder in de customer journey aanwezig te zijn, vergroot je de kans in een later stadium herkend te worden. Ook kan digital radio een versterkend effect hebben op het aanzetten tot een actie, bijvoorbeeld het download van een brochure of het aanmelden voor een online open dag.
Lees meer
De podcastmarkt groeit hard. Rondom elk onderwerp is er wel een podcast te vinden. Onderzoek van De Markteffect Podcastmeter (4e meting, november 2020) toont aan dat 47 procent van de Nederlanders wel eens een podcast heeft opgezet. In mei 2019 was dit nog slechts 25%. Door deze toename in gebruik wordt sponsored content steeds vaker toegepast. Men is meestal niet bereidheid om te betalen voor reclamevrije podcasts. Dat biedt kansen voor merken om te adverteren.
Lees meer
Spotify is een digitale service voor muziek, podcasts en video’s waarmee je toegang hebt tot miljoenen nummers en andere inhoud van makers overal ter wereld. Basisfuncties zoals het afspelen van muziek zijn gratis, maar je kunt er ook voor kiezen om te upgraden naar Spotify Premium.
Lees meer
Head of Display & Video