Digital out of home

Digital out of Home (DOOH) is de digitale variant van buitenreclame. Tegenwoordig zijn er steeds meer digitale schermen te vinden in Nederland die verbonden zijn met het internet. Hierdoor kan er gemakkelijk een groot publiek bereikt worden op verschillende plekken binnen Nederland. Met bijna 6.000 schermen in Nederland kunnen we door het hele land zichtbaar zijn en de doelgroep op ieder gewenst moment bereiken.

Samen aan de slag?

Welke voordelen biedt DOOH t.o.v. traditionele outdoor advertising?

  • Specifiek targeten van schermen op relevante locaties
  • Geïntegreerd inzetten met social, video en display advertising
  • Gebruik maken van bewegende content
  • Flexibele budgetallocatie
  • Op basis van realtime data, denk aan bezoekersaantallen of verkoopdata
  • Weer, inkopen als het bijvoorbeeld zonnig is of creatie wisselen wanneer het regent
  • Verkeer, inkopen op momenten dat er ergens veel verkeersdrukte is

Welke targetingmogelijkheden zijn er bij Digital out of Home?

Digital out of Home kan op verschillende manieren getarget worden. Zo kun je bijvoorbeeld targeten op een straal rondom vestigingen van jouw winkelketen of op plaatsen waar de doelgroep zich op dat moment bevindt. Denk bijvoorbeeld aan winkelcentra of trein- en metrostations. Schermen kunnen ook ingekocht worden op basis van het weer, bijvoorbeeld als het zonnig is of de creatie aanpassen op het moment dat het regent. Maar dat is niet alles. Er zijn nog veel meer opties om de schermen in te kopen, denk aan bepaalde tijdstippen en alleen zichtbaar zijn op momenten dat mensen onderweg zijn.

Langs de snelweg of op het station

Er zijn diverse schermen in verschillende formaten waarop geadverteerd kan worden. Denk bijvoorbeeld aan snelwegmasten of de borden die vaak op stations staan. Er kan ook gebruik gemaakt worden van een aparte creatie per scherm. Zo zou je bijvoorbeeld een QR-code kunnen toevoegen op de schermen op het station en een andere creatie langs de snelweg laten zien.

Bereik de doelgroep op het juiste moment

87% van de mensen wordt beïnvloed in de laatste 30 minuten van hun aankoop. Bereik mensen daarom vlak voor ze de winkel in gaan of zorg ervoor dat ze op het laatste moment jouw winkel ingaan. Daarnaast kunnen de advertenties ook gekoppeld worden aan bezoekersdata. Zo kan je meer bieden op momenten dat het rustig is in jouw winkel.

Val op met bewegend beeld

Ten opzichte van de traditionele out of home advertenties kunnen we met Digital out of Home gebruik maken van bewegend beeld. Hierdoor valt de advertentie extra goed op bij de doelgroep op het moment dat ze hier langslopen.

Too much branding does not kill an ad

Zorg ervoor dat jouw merk opvalt in de advertenties. Laat het merklogo meerdere keren terugkomen en gebruik ook kleuren die opvallen bij de doelgroep. Maak ook gebruik van afbeeldingen van jouw product of dienst die tot de verbeelding spreken: ons brein verwerkt afbeeldingen namelijk sneller. Maak de informatie ook relevant, pas de boodschap bijvoorbeeld aan per gebied.

Sta jij in de startblokken?

Wil je samenwerken aan jouw online groei? Neem dan contact met ons op!
Alex van de Veen

Managing Consultant