Native advertising is het gebruik van advertenties die aansluiten bij het medium waarin ze draaien. Ten opzichte van reguliere advertenties vallen ze niet direct op, maar sluiten ze aan bij de look en feel van het artikel wat iemand leest of de feed waarin iemand scrollt. Hierdoor ziet de bezoeker niet direct dat het een advertentie is en voelt de content die hij leest meer organisch aan.
Native advertising is de manier om op een subtiele wijze je merk of product onder de aandacht te brengen. De advertentie voelt door het uiterlijk en de inhoud minder aan als reclame en is meer in lijn met de content die iemand al een het consumeren is. Zo lijkt native advertising eigenlijk op de in-feed advertenties op de social kanalen en is makkelijk te lezen, bekijken of te luisteren.
Je kunt native advertising in verschillende vormen inzetten.
Native advertising kan op verschillende manieren ingekocht worden. Zo kun je het direct inkopen bij verschillende partijen, maar ook programmatic. Binnen programmatic zijn er weer verschillende smaken, daar kun je op deze pagina meer over lezen. Daarnaast zijn sommige vormen van native advertising ook op de open marketplace beschikbaar om in te kopen.
Head of Display & Video