TikTok is een social media platform waarop video en muziek centraal staan en waarop korte video’s gemaakt en gedeeld worden. Het is een populaire app onder de jongeren, maar wordt ook steeds populairder onder de oudere doelgroep. Het is een snelgroeiend platform met inmiddels meer dan 2 miljoen gebruikers in Nederland.
TikTok is een kanaal waarop een relatief jonge doelgroep te bereiken is. Het merendeel van de gebruikers is onder de 35 jaar. Richt jij je vooral op mensen onder die leeftijd? Dan kan TikTok een goede aanvulling zijn op jouw marketingstrategie. Door de verschillende targetingmogelijkheden zijn doelgroepen ook gemakkelijk te segmenteren. Zo kunnen we targeten op interesses, maar ook op interactie met bepaalde gebruikers of content. Ben je organisch al sterk aanwezig? Dan kunnen we ook mensen bereiken die vaak met jouw content
Het is belangrijk dat je opvalt met je content. Dit doe je doormiddel van opvallende video’s die goed inspelen op de populaire trends van TikTok. Doe je dit niet, dan sluit de content niet aan bij de doelgroep. Geluid speelt ook een belangrijke rol, want alle gebruikers hebben hun geluid aanstaan. Zorg dus voor een opvallende sound die bij past bij jouw merk.
Ook op TikTok zitten verschillende influencers. Een samenwerking met relevante influencers kan belangrijk zijn en positief uitpakken voor je bedrijf. Zij kunnen de content voor je maken, want zij weten wat trending is op TikTok en wat aanslaat bij de doelgroep.
Op TikTok kan er echt een community gebouwd worden. Zorg ervoor dat je daarom ook organisch aanwezig bent. Berichten die organisch aanslaan bij de doelgroep kunnen ook snel als advertentie gebruikt worden. Zo kunnen we meteen testen welke video wel en welke video niet werkt.
Managing Consultant