Joery Wildekamp
Marketing en Communicatiemedewerker
29 March 2021
3 minuten reading time
Nadat we vorige week al een nominatie voor de Dutch Interactive Awards in de wacht hadden gesleept, zijn we super blij dat onze case ‘New York Pizza goes local’ ook genomineerd is voor de belangrijkste Europese prijs voor de search-industrie. De vakjury koos deze case als een van de vijf finalisten voor een European Search Award in de categorie ‘Best use of search – B2C’. Dank aan New York Pizza en onze specialisten die dit mogelijk hebben gemaakt!
De European Search Awards worden jaarlijks uitgereikt aan de beste campagnes, bureaus en team op het gebied van PPC, SEO en Content Marketing in Europa. De ESA reikt binnen 40+ categorieën een award uit aan toonaangevende search en digitale bureaus en professionals in Europa. De awards worden georganiseerd door We Are Search en de uitreiking vindt dit jaar plaats op 27 mei. Meer informatie over de awards en alle finalisten vind je hier,
Winstgevende lokale online campagnes op maat voor 200+ vestigingen
Netprofiler realiseerde voor de ruim 200 Nederlandse vestigingen van New York Pizza een omzetstijging van 45 procent, met een mediatactiek die inspeelt op alle stappen in de volledige customer journey van de pizzabesteller. Eerst werd een aantal dagen achter elkaar de interesse van potentiële pizzaklanten gewekt met bewegende NYP-advertenties binnen Facebook, Instagram en Snapchat. Dit gebeurde alleen wanneer iemand minder dan vijf kilometer verwijderd is van een vestiging, en alleen tijdens de ‘hongerige uurtjes’. Pizzaliefhebbers die doorklikten, kwamen op een landingspagina terecht met de juiste actie van de dichtstbijzijnde vestiging. Ook wanneer nieuwe of bestaande klanten een pizza-search deden binnen Google of Bing, werden ze automatisch doorgestuurd naar de juiste aanbiedingen van de juiste franchisenemers. Die halen daardoor maximaal rendement voor het beschikbare budget. Ze hebben bovendien volledig inzicht in het rendement van hun lokale sociale media-campagnes.
Elke franchisenemer spendeert, op basis van een percentage van de omzet, automatisch het juiste maandbudget. Dankzij dit slimme gebruik van geo- en gedragsdata steeg niet alleen de omzet met 45 procent, maar nam ook de brand awareness sterk toe: het aantal impressies ging omhoog met 1.222 procent, en het unieke bereik met 1.412 procent. Bovendien steeg door deze gelokaliseerde aanpak de click-through rate (CTR) met 18 procent in vergelijking met landelijke campagnes.
Founder en partner